Szkoły online sprzyjają reformom systemu edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningW raporcie „Laboratoria reform: wirtualne szkoły wyższe i innowacje w publicznej edukacji” The Education Sector, edukacyjny think tank z Waszyngtonu, porównał wpływ wirtualnych szkół na zmiany w amerykańskim systemie edukacji do roli, jaką iTunes firmy Apple odegrał na rynku muzycznym, dokonując przełomu w sposobie wyszukiwania i słuchania muzyki.

 

Sektor szkół online rozwija się w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko – w roku szkolnym 2005/2006 korzystało z nich już 700 tysięcy studentów. W ocenie amerykańskich badaczy szkoły te nie są po prostu kolejną inicjatywą wyrównującą szanse w dostępie do edukacji, lecz przyczyniają się do reform, których tak długo unikały szkoły publiczne.

Internet dał edukatorom możliwość wprowadzenia zmian w sposobie nauczania. Szkoły wirtualne zapewniają studentom możliwość personalizacji procesu edukacji i rozszerzają czas nauki poza tradycyjny czas nauki szkolnej. Kreują również nowe metody i praktykę uczenia się, w której jest możliwość obserwacji, ewaluacji i pełnej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia. Wprowadzają również nowe sposoby finansowania edukacji.

W rezultacie pozytywnych doświadczeń w edukacji online coś, co było do tej pory traktowane jako forma uzupełniająca w procesie edukacji, jest dowodem na to, że innowacje w systemie edukacji są możliwe i powinny być jak najszerzej wdrażane w szkolnictwie publicznym – oto konkluzja raportu The Education Sector.

Więcej na temat szkół wirtualnych w amerykańskim serwisie edukacyjnym eSchoolNews.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie