Doodle Buddy: osobista tablica cyfrowa

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tablety stają się coraz bardziej popularne, łatwo dostępne, a rynek aplikacji mobilnych ogromny. Warto zadbać o to, aby urządzenia te na stałe zagościły w murach szkół specjalnych, ponieważ są one niezwykle użyteczne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Ekran dotykowy jest łatwiejszy w użyciu niż komputer z myszką, a instalowane aplikacje są prostsze i tańsze niż starsze rozwiązania.

Technologia sprawia, że to co jeszcze kilka lat temu było nieosiągalne dla naszych uczniów, teraz jest w ich zasięgu. Istnieje wiele aplikacji, które z powodzeniem mogą być wykorzystane do rozwijania umiejętności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jedną z nich jest Doodle Buddy.

Doodle Buddy to bezpłatna aplikacja, dzięki której Twój tablet zamieni się w osobistą, cyfrową tablicę. Może być wykorzystany na różne sposoby i przez dzieci w każdym wieku. Aplikacja jest przyjazna dla użytkownika, łatwa w użyciu, a jej możliwości są nieograniczone. Można w niej rysować, pisać, malować, dodawać pieczątki, zdjęcia, ilustracje. Tworzyć obrazy i rysunki wykorzystując szablony. Jeżeli się pomylisz narzędzie gumki wyczyści ekran i pozwoli działać dalej. Rysunek można także usunąć potrząsając tabletem. Wykonane prace możesz wysłać mailem, zapisać i udostępnić wszystkim zainteresowanym.

Doodle Buddy rozwija kreatywność, pobudza wyobrażnię, usprania motorykę małą, pozwala ćwiczyc umiejętność pisania, staje się interaktywna tabliczką do wykorzystania na każdych zajęciach.

Aplikacja działa na urządzeniach z systemem iOS, znajdziesz ją na App Store.

Oto przykłady zastosowań tej niesamowitej aplikacji na różnych przedmiotach.

Zajęcia rewalidacyjne

Podziel ekran 2 części, na jednej napisz literę lub cyfrę, poproś ucznia o odczytania i napisanie jej na drugiej części ekranu.

Ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną – dodaj naklejki w odpowiednim miejscu (nad, obok, w …).

Język polski

Matematyka

Historia

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska są nauczycielkami w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku i członkiniami społeczności Superbelfrzy RP. Prowadzą blog www.specjalni.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie