Doodle Buddy: osobista tablica cyfrowa

fot. Fotolia.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tablety stają się coraz bardziej popularne, łatwo dostępne, a rynek aplikacji mobilnych ogromny. Warto zadbać o to, aby urządzenia te na stałe zagościły w murach szkół specjalnych, ponieważ są one niezwykle użyteczne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Ekran dotykowy jest łatwiejszy w użyciu niż komputer z myszką, a instalowane aplikacje są prostsze i tańsze niż starsze rozwiązania.

Technologia sprawia, że to co jeszcze kilka lat temu było nieosiągalne dla naszych uczniów, teraz jest w ich zasięgu. Istnieje wiele aplikacji, które z powodzeniem mogą być wykorzystane do rozwijania umiejętności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jedną z nich jest Doodle Buddy.

Doodle Buddy to bezpłatna aplikacja, dzięki której Twój tablet zamieni się w osobistą, cyfrową tablicę. Może być wykorzystany na różne sposoby i przez dzieci w każdym wieku. Aplikacja jest przyjazna dla użytkownika, łatwa w użyciu, a jej możliwości są nieograniczone. Można w niej rysować, pisać, malować, dodawać pieczątki, zdjęcia, ilustracje. Tworzyć obrazy i rysunki wykorzystując szablony. Jeżeli się pomylisz narzędzie gumki wyczyści ekran i pozwoli działać dalej. Rysunek można także usunąć potrząsając tabletem. Wykonane prace możesz wysłać mailem, zapisać i udostępnić wszystkim zainteresowanym.

Doodle Buddy rozwija kreatywność, pobudza wyobrażnię, usprania motorykę małą, pozwala ćwiczyc umiejętność pisania, staje się interaktywna tabliczką do wykorzystania na każdych zajęciach.

Aplikacja działa na urządzeniach z systemem iOS, znajdziesz ją na App Store.

Oto przykłady zastosowań tej niesamowitej aplikacji na różnych przedmiotach.

Zajęcia rewalidacyjne

Podziel ekran 2 części, na jednej napisz literę lub cyfrę, poproś ucznia o odczytania i napisanie jej na drugiej części ekranu.

Ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną – dodaj naklejki w odpowiednim miejscu (nad, obok, w …).

Język polski

Matematyka

Historia

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska są nauczycielkami w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku i członkiniami społeczności Superbelfrzy RP. Prowadzą blog www.specjalni.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie