Megamisja z Psotnikiem

fot. Makoweczki.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak w atrakcyjny sposób przekazać dzieciom najbardziej istotne informacje o cyfrowym świecie oraz o tym jak poruszać się w nim bezpiecznie? Z pomocą przychodzi MegaMisja z Psotnikiem – nowa bezpłatna aplikacja Fundacji Orange.

Aplikacja MegaMisja z Postnikiem to oryginalne podejście do edukacji cyfrowej. Została stworzona w taki sposób, aby z jednej strony była interesująca i wciągająca, z drugiej zaś stanowiła bazę do dobywania ważnych i potrzebnych wiadomości o cyfrowym świecie.

Dzięki niej, dzieci w prosty i przyjazny sposób dowiedzą się jak weryfikować informacje, czym są prawa autorskie, co jest reklamą, a co kampanią społeczną. Poznają również podstawy bezpiecznego poruszania po sieci. Obszarów tematycznych jest aż 11 – wszystkie ukryte na mapie cyfrowego świata. Zabawie i nauce towarzyszy wesoła sztuczna inteligencja o imieniu Psotnik, którego można karmić, głaskać, myć czy ubierać za zdobyte podczas nauki punkty.

Jak zadbać o to, aby dzieci nie spędzały zbyt dużo czasu przed tabletem? Aplikacja została wzbogacona o mechanizm, dzięki któremu sam Psotnik powie dziecku, że należy odpocząć. Dzieje się to po wyczerpaniu ustalonego limitu tj. 30 min, pojawiają się też następne komunikaty – po upływie kolejnych 20 min.

Czy dzieci poradzą sobie ze wszystkimi zadaniami same? Większość zadań dzieci będą w stanie wykonać samodzielnie. Jednak jednym z celów tego narzędzia było to, żeby stało się pretekstem do wspólnego spędzania czasu wraz z rodzicem, stąd znalazł się w nim quiz z trudniejszymi pytaniami. Tu niezbędna będzie pomoc dorosłego, który wspólnie z dzieckiem poszuka informacji.

Aplikacja jest całkowicie bezpłatna i można ją pobrać na iOS – tutaj i Android – tutaj.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie