Wykorzystanie technologii w brytyjskich szkołach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiDążenie do perfekcji w wykorzystaniu nowych technologii w szkołach przynosi znaczące korzyści. BECTA (British Educational and Communications Technology Agency), brytyjska agencja rządowa wdrażająca innowacyjne  technologie do edukacji, ogłosiła, że w Wielkiej Brytanii już tysiąc szkół posiada akredytację zwaną ICT Mark.
 
Posiadanie takiej akredytacji oznacza, że szkoły w sposób zaawansowany i odpowiedzialny wykorzystują technologie w procesie edukacji, a to z kolei poprawia efektywność i wydajność jeśli chodzi o wszystkie aspekty życia szkolnego, włączając oceny uczniów, nauczycieli, rozwój kadry, kierownictwa i osób zarządzających.
 
O momentu, gdy w 2006 roku wymyślono ICT Mark, tysiąc szkół w Zjednoczonym Królestwie otrzymało tę prestiżową akredytację, włączając ponad 800 szkół podstawowych i 180 średnich, które z powodzeniem wykorzystują technologie do podnoszenia standardów i polepszania wyników w nauce.

Badania prowadzone przez BECTA w sierpniu 2007r. pokazują, że szkoły posiadające akredytację ICT Mark lepiej wypadają w raportach przeprowadzanych w ramach inspekcji Ofsted (instytucji nadzoru pedagogicznego), niż te, które nie stawiają na nowe technologie. Są one:
- czterokrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii ogólna efektywność szkoły,
- trzykrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii osiągnięcia i standardy,
- trzykrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii kierownictwo i zarządzanie,
- czterokrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii nauczanie i uczenie się.
Również uczniowie tych szkół osiągają lepsze rezultaty.

Stephen Crowne, dyrektor naczelny BECTA, powiedział: "Szkoły coraz bardziej doceniają technologie, które przynoszą dobre efekty w nauczaniu, uczeniu się i zarządzaniu. Widzą też, że ICT Mark jest ważnym wyróżnikiem i uzupełnieniem ich pracy. ICT Mark jest kamieniem milowym dla szkół, które starają się wykorzystywać technologie efektywnie do wsparcia procesu kształcenia. BECTA prowadzi kampanię Next Generation Learning, która zachęca rodziców, nauczycieli i pracodawców, aby interesowali się tym, jak szkoły w ich okolicy podążają za narodowymi standardami doskonałości."
 
Christine Smyth, dyrektorka szkoły podstawowej St Dunstan's Cheam Church of England w Sutton, Surrey, jednej z akredytowanych szkół, mówi: "Jesteśmy podekscytowani tym, że znaleźliśmy się w gronie 1000 szkół, które otrzymały ICT Mark. Nasza kadra pracowała naprawdę ciężko, aby wbudować i dopasować technologię do programu nauczania. (...) Uczniowie dzięki technologii mogą cyfrowo komponować muzykę i używać komputerów do edukacji. Planujemy dalsze inwestycje jeśli chodzi o technologię, ponieważ widzimy, jaki wpływ ma ona na motywację i zaangażowanie uczniów w naukę."

ICT Mark jest przyznawana szkołom po przejściu pełnego procesu oceny, w ramach którego należy spełnić określone warunki ramowe, a następnie poddać się ocenie biegłego akredytowanego przez BECTA.

Doświadczenia brytyjskie we wprowadzaniu nowych technologii w edukacji mogą stanowić cenne źródło wiedzy i informacji dla polskich edukatorów. Rozpoczęta dziesięć lat temu reforma brytyjskiego systemu edukacji przynosi wymierne i widoczne korzyści, stale podnosząc jakość kształcenia oraz umiejętności uczniów do życia w zdigitalizowanym świecie. Polska powinna podążać tą samą ścieżką i odrzucić w końcu mało efektywny i kosztowny system edukacji rodem z XIX wieku.
 
Więcej informacji o ICT Mark.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie