Chwilo trwaj, czyli kolaże ze zdjęć

fot. Bartosz Chyś

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wielokrotnie mawiamy, że chwile są ulotne jak motyle i trzeba się cieszyć każdą z nich. Wspomnienia z tych chwil przywracają nam zdjęcia. Stąd też dzisiaj postanowiłem zaproponować Wam kilka prostych narzędzi online, dzięki którym można przygotować kolaże ze zdjęć z różnych płaszczyzn nauczycielskiego życia: zawodowego (relacje z wydarzeń, tablo, realizacja projektów) czy prywatnego.

Przygotowując bloga edukacyjnego Digitalni i kreatywni TIK-owi nauczyciele często korzystam z intuicyjnego i prostego narzędzia, jakim jest Fotoram.io. Pozwala on przerobić pojedyncze zdjęcia, jak również przygotować kolaże z napisami. Jest w języku polskim, więc myślę, że nie będzie problemów z jego obsługą.

Drugim nie mniej prostym narzędziem jest Photovisi. Tutaj też mamy możliwość edycji pojedynczych zdjeć i tworzenia kolaży z napisami. Po wejściu na stronę wybieramy przycisk "Start Creating". Aby stworzyć kolaż należy jednocześnie zaznaczyć zdjęcia, które chcemy aby się na nim znalazły.

Trzecią nie mniej ciekawą propozycją jest edytor animacji, zdjęć i kolaży Prophotos.

Mam nadzieję, że te narzędzia sprawią, iż chwile nie będą ulotne a podsumowanie projektów realizowanych z uczniami będzie jeszcze bardziej urozmaicone.

 

Notka o autorze: Bartosz Chyś - nauczyciel informatyki, edukacji wczesnoszkolnej oligofrenopedagog, terapeuta, członek grupy Superbelfrzy RP. Pasjonat nowych technologii, metod aktywizujących oraz technik pamięciowych w edukacji. Ciągły poszukiwacz nowinek, które sprawią, że kolejna lekcja będzie jeszcze ciekawsza i odkrywcza. Autor bloga edukacyjnego Digitalni i kreatywni, pomysłodawca grupy facebookowej Digitalni i kreatywni-TIK-owi nauczyciele oraz Centrum Szkoleń Edukacyjnych Digitalni. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów RP i został nieznacznie zmieniony przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie