Powstaje szkoła przyszłości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiJuż we wrześniu w Słupsku rozpocznie działalność pierwsza w Polsce i jedna z nielicznych na świecie szkół promująca innowacyjny, oparty na nowych technologiach model kształcenia. Tworzona jest ona przez doświadczonych pedagogów, którzy skutecznie wykorzystują narzędzia cyfrowe i elektroniczne w nauczaniu, przyczyniając się do podnoszenia jakości edukacji w szkole.
 
Projekt pod nazwą Collegium Futurum jest wdrażany pod kierunkiem Witolda Kołodziejczyka,  eksperta ds. nowych technologii i metod edukacji oraz redaktora naczelnego miesięcznika Edukacja i Dialog, który od października 2009 r. pełni funkcję dyrektora szkoły przyszłości.

“Razem z firmami partnerskimi, zamierzamy stworzyć interaktywne środowisko nauki, w którym Internet i współpraca z biznesem pozwolą na rozwijanie wśrod uczniów tzw.  kompetencji kluczowych, w szczególności przedsiębiorczości, umięjętności informatycznych i językowych” – zapowiada Kołodziejczyk.

Uczniowie społecznego gimnazjum i liceum uczęszczać będą do szkoły, której koncepcja nawiązuje do modelu pracy w nowoczesnych organizacjach. Wykorzystywać będę nie tylko nowoczesne technologie multimedialne i internetowe, ale przede wszystkim będą pracować według metodologii projektowych. Koncepcja szkoły opiera się na zastąpieniu starego, nieprzystającego do współczesnych czasów modelu kształcenia, modelem szkoły nowoczesnej i otwartej, wykorzystującej zaawansowane technologie w sposób systemowy w codziennej pracy uczniów i nauczycieli.

Autorzy projektu wychodzą z założenia, że zadaniem szkoły jest nie tyle przygotowanie uczniów do zdawania testów, egzaminów gimnazjalnych, czy matury, ale przede wszystkim do przyszłej pracy i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie. Matura - w obliczu rosnącego stale wskaźnika scholaryzacji i inflacji akademickiej (coraz więcej ludzi z wyższym wykształceniem) sukcesu w życiu nie gwarantuje. Spada ranga formalnego wykształcenia, a niedostosowanie kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku pracy jest jednym z głównych czynników powodujących bezrobocie. Stąd wyzwaniem dla szkoły nowych czasów jest reorientacja w kierunku kształcenia w sposób kompatybilny ze współczesnym światem gospodarki opartej na wiedzy i ekosystemem funkcjonowania biznesu.

Ważnym elementem programu szkoły jest koncpecja wychowawcza, która w głównej mierze kładzie nacisk na przygotowanie świadomych swojej roli obywateli, którzy swoją wrażliwością i otwartością będą zmieniać świat wokół siebie. Zaczną od tego, co jest im najbliższe, od otoczenia, w którym żyją. Przygotują się do przejmowania odpowiedzialnych ról w dorosłym życiu. Uczniowie wezmą odpowiedzialność za siebie, będą uczyć się, jak budować lepszy świat. Pełni ideałów chcą widzieć sens w tym, co robią.

“W szkole Collegium Futurum chcemy wspólnie z nauczycielami pomóc działać uczniom. Oni nie chcą czekać aż inni zorganizują im życie, zaś dorośli zaproponują cele, które okazać się mogą jedynie społecznym oczekiwaniem.” – mówi Kołodziejczyk. “Uczniowie chcą być zaprzeczeniem wyuczonej często bezradności. Poszukują swojej tożsamości i budują ją w działaniu. Tym samym doświadczają z tego radość i osobistą satysfakcję. To osoby działające w kręgu własnego wpływu, proaktywne i przedsiębiorcze. Dlatego tak dużą uwagę skupiamy na metodzie projektu i nowoczesnych koncepcjach skutecznego działania przygotowujących uczniów do samozarządzania, a dalej zarządzania dużymi przedsięwzięciami. W tym celu wykorzystujemy profesjonalne narzędzia i sprawdzone metody pracy w biznesie.”

Szkoła rozpoczyna rekrutację na nowy rok szkolny. Więcej informacji na stronie Zespółu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego – www.cf21.pl.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie