iPhone - idealne narzędzie edukacji?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

innowacje w edukacjiW odpowiedzi na rosnącą popularność iPhone’a wśród studentów, amerykańskie uczelnie inicjują programy wykorzystujące zalety tego mobilnego urządzenia. Coraz więcej studentów i wykładowców korzysta z iPhone’ów aby połączyć się z Internetem – dotykowy ekran i przyjazny, intuicyjny interfejs sprawiają, że jest to bardzo proste i wygodne.

 

W marcu tego roku Vanderbilt University w Nashville uruchomił nową wersję swojej strony internetowej przeznaczoną dla posiadaczy iPhone. „Coraz więcej naszych studentów i kadry korzysta z dostępu do Internetu poprzez iPhone” – zauważa Melanie Moran, zastępca dyrektora działu informacji Vanderbilt University. „Stworzyliśmy nową wersję strony naszego uniwersytetu, która pozwala na wykorzystanie potencjału iPhone tkwiącego w jego systemie operacyjnym i intuicyjnym dotykowym interfejsie”.

 

Chrześcijański Uniwersytet Abilene (ACU) w Teksasie planuje wręczyć studentom I roku iPhone’y oraz iPody Touch, aby zbadać ich przydatność w nauce. Dotychczasowe próby uniwersytetu z wykorzystaniem innych urządzeń mobilnych - telefonów komórkowych, palmtopów lub laptopów - do łączenia się z siecią, nie powiodły się. Tradycyjne komórki umożliwiają dostęp tylko i wyłącznie do specjalnie zaprojektowanych stron internetowych. Baterie laptopów jeszcze zbyt szybko wyładowują się; poza tym, otwarty ekran komputera stanowi nadal barierę między wykładowcą a studentem. Na tle dotychczasowych doświadczeń, iPhone wydaje się być idealnym rozwiązaniem – oprócz swobodnego surfowania w sieci pozwala na wysyłanie wiadomości tekstowych, e-maili, fotografowanie, słuchanie muzyki i podcastów, ściąganie dokumentów...

 

Przygotowując się do wykorzystania iPhone w edukacji ACU przeprowadził również badanie wśród swoich pracowników, prosząc o wskazanie potencjalnych możliwości wykorzystania iPhone w nauczaniu w klasach wykładowych, integracji społeczności akademickiej, czy życiu studenckim. Nadesłano 130 propozycji pomysłów na wykorzystanie iPhone, z czego aż 32 władze uniwersytetu skierowały do realizacji.

 

Kevin Roberts, szef działu informacji ACU, widzi ogromny potencjał tkwiący w tym sprzęcie: iPhone usprawni komunikację pomiędzy wykładowcami a studentami, umożliwi słuchanie podcastów z wykładów, ściąganie syllabusów, uczestnictwo w internetowych forach dyskusyjnych, ułatwi zapisy na zajęcia. Roberts czeka z niecierpliwością na poszerzenie oferty dostępnych aplikacji – jak mówi, taki iPhone’owy kalkulator naukowy byłby bardzo przydatny w środowisku akademickim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie