iPhone - idealne narzędzie edukacji?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

innowacje w edukacjiW odpowiedzi na rosnącą popularność iPhone’a wśród studentów, amerykańskie uczelnie inicjują programy wykorzystujące zalety tego mobilnego urządzenia. Coraz więcej studentów i wykładowców korzysta z iPhone’ów aby połączyć się z Internetem – dotykowy ekran i przyjazny, intuicyjny interfejs sprawiają, że jest to bardzo proste i wygodne.

 

W marcu tego roku Vanderbilt University w Nashville uruchomił nową wersję swojej strony internetowej przeznaczoną dla posiadaczy iPhone. „Coraz więcej naszych studentów i kadry korzysta z dostępu do Internetu poprzez iPhone” – zauważa Melanie Moran, zastępca dyrektora działu informacji Vanderbilt University. „Stworzyliśmy nową wersję strony naszego uniwersytetu, która pozwala na wykorzystanie potencjału iPhone tkwiącego w jego systemie operacyjnym i intuicyjnym dotykowym interfejsie”.

 

Chrześcijański Uniwersytet Abilene (ACU) w Teksasie planuje wręczyć studentom I roku iPhone’y oraz iPody Touch, aby zbadać ich przydatność w nauce. Dotychczasowe próby uniwersytetu z wykorzystaniem innych urządzeń mobilnych - telefonów komórkowych, palmtopów lub laptopów - do łączenia się z siecią, nie powiodły się. Tradycyjne komórki umożliwiają dostęp tylko i wyłącznie do specjalnie zaprojektowanych stron internetowych. Baterie laptopów jeszcze zbyt szybko wyładowują się; poza tym, otwarty ekran komputera stanowi nadal barierę między wykładowcą a studentem. Na tle dotychczasowych doświadczeń, iPhone wydaje się być idealnym rozwiązaniem – oprócz swobodnego surfowania w sieci pozwala na wysyłanie wiadomości tekstowych, e-maili, fotografowanie, słuchanie muzyki i podcastów, ściąganie dokumentów...

 

Przygotowując się do wykorzystania iPhone w edukacji ACU przeprowadził również badanie wśród swoich pracowników, prosząc o wskazanie potencjalnych możliwości wykorzystania iPhone w nauczaniu w klasach wykładowych, integracji społeczności akademickiej, czy życiu studenckim. Nadesłano 130 propozycji pomysłów na wykorzystanie iPhone, z czego aż 32 władze uniwersytetu skierowały do realizacji.

 

Kevin Roberts, szef działu informacji ACU, widzi ogromny potencjał tkwiący w tym sprzęcie: iPhone usprawni komunikację pomiędzy wykładowcami a studentami, umożliwi słuchanie podcastów z wykładów, ściąganie syllabusów, uczestnictwo w internetowych forach dyskusyjnych, ułatwi zapisy na zajęcia. Roberts czeka z niecierpliwością na poszerzenie oferty dostępnych aplikacji – jak mówi, taki iPhone’owy kalkulator naukowy byłby bardzo przydatny w środowisku akademickim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie