Programowanie i cyberbezpieczeństwo - warsztaty dla dzieci i młodzieży

fot. Akademia IT - HorsITway

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Co roku podczas Ogólnopolskiego Turnieju Robotów Mobilnych "Robomaticon" odbywają się warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży, prowadzone przez Akademię Informatyki. Celem tego wydarzenia jest pokazanie możliwości współczesnej robotyki oraz promocja nauk ścisłych. Robotyka jest powiązana z programowaniem, tak więc nauka programowania jest szeroko popularyzowana podczas Robomaticonu. W edycji 2018 wydarzenie to odwiedziło ponad 6000 widzów, a w turnieju konkurowało około 300 robotów!

Na warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży pt. "Programowanie i Internet" otrzymano 232 zgłoszenia! Ostatecznie przeszkolonych zostało 197 uczestników w przedziale wiekowym 8 - 18 lat.

Dzieci młodsze w wieku 8 - 11 lat poznały działanie Internetu od strony technologicznej oraz zaprogramowały grę "Kamień, Papier, Nożyce". Natomiast dzieci starsze i młodzież w wieku 12-18 lat również dowiedziały się jak działa Internet od strony technologicznej oraz zaprogramowały swoją własną książkę adresową w języku Java. Warsztaty informatyczne pokazały dzieciom i młodzieży, że programowanie nie jest wcale takie trudne, jeżeli dany problem rozłoży się na czynniki pierwsze. Dodatkowo zostały również poruszone tematy cyberbezpieczeństwa wśród dzieci i młodzieży.

I tak, krok po kroku, dzieci młodsze razem z pomocą trenerów Akademii Informatyki, zaprogramowały grę "Kamień, Papier, Nożyce" przy użyciu elektronicznej płytki edukacyjnej, stosując prostą logikę i instrukcje warunkowe. Dzieci starsze i młodzież również świetnie sobie poradziły, programując w języku Java z lekką pomocą instruktorów.

Warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży podczas Robomaticonu 2018:

Stoisko Akademii Informatyki, wzbudzało bardzo duże zainteresowanie podczas turnieju robotów mobilnych, co pokazuje, że rodzice oraz młodzież są coraz bardziej świadomi, jak ważne są umiejętności cyfrowe na dzisiejszym rynku pracy:

***

Ogólnopolska Akademia Informatyki, popularyzuje wśród dzieci i młodzieży zagadnienia IT (programowanie, sieci komputerowe, cyberbezpieczeństwo). Organizuje warsztaty informatyczne dla dzieci i młodzieży na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi regularne Kursy IT Dla Dzieci i Młodzieży w całej Polsce. Kurs Programowania dla dzieci jest skierowany do dzieci w wieku 9-12 i 12-14 lat, a Kurs Programowania dla Młodzieży jest skierowany do młodzieży w wieku 14-19 lat. Akademia organizuje również w każde wakacje Obóz Wakacyjny z Nauką Programowania w Kazimierzu Dolnym.

 

(Źródło: Akademia IT - HorsITway)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie