Nowa podstawa programowa dla szkoły podstawowej wprowadza naukę programowania już od klasy pierwszej. Wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wciąż myśli, że to jest zbyt poważna zmiana dla nich, że tylko nauczyciele informatyki mogą takie zajęcia prowadzić. Tymczasem nauka kodowania w edukacji wczesnoszkolnej to piękna przygoda, do której nie zawsze potrzebujemy komputerów i nowych technologii.
„To nie jest tak, że tylko wasi uczniowie przynoszą do szkoły plecaki. Każdy z was – nauczycieli – ma w tym swoim plecaku spakowany warsztat pracy z uczniami: metody, pomysły, rozwiązania różnych sytuacji itp. Przyjrzyjcie się swoim „plecakom” warsztatowym, ale w perspektywie bardzo modnego słowa ostatnio – programowania.” – mówił podczas konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2018 Krzysztof Jaworski ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania.
Kiedy robimy z dziećmi elementarne rzeczy, na liczmanach, to tam głębiej kryje się coś więcej. Spróbujmy to odkrywać. Nie zatrzymujmy się na informatyce i komputerach – w klasach I-III staramy się łączyć edukację programistycznym z treściami z innych dziedzin nauki. Chodzi o to, aby wszystko razem pakować do jednego plecaka, a nie brać ze sobą oddzielnie kilka różnych plecaków...
Polecamy to wystąpienie wszystkim nauczycielom wczesnoszkolnym:
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).
***
INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2018 odbyły się w Warszawie w dniach 10-11 lutego 2018. Uczestniczyło w nich ponad 340 edukatorów i nauczycieli z całej Polski. Zdjęcia z konferencji dostępne są w galerii Edunews.pl na Flickr.com.
Ostatnie komentarze