Świat Reeborga – robotyka w czasach edukacji zdalnej

fot. Adam Jurkiewicz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od początku tygodnia znowu cała edukacja w Polsce odbywa się zdalnie. Ponieważ nauczyciele mają sporo problemów z różnym sprzętem i oprogramowaniem, którego dzieci nie mają w domach (lub mają coś zupełnie innego, niż nauczyciel by chciał), więc staram się wymyślić coś, co może być przydatne.

Proponuję wykorzystać na zajęciach robota sterowanego na ekranie, w przeglądarce, za pomocą środowiska blokowego lub języka Python lub Javascript. Zobacz tutaj: http://robot.abixedukacja.eu.

Oczywiście, poza platformą ważne są scenariusze lekcyjne, zatem mam dwie niespodzianki:

Mam nadzieję, że te materiały będą dla Was przydatne, a dzieci będą miały ciekawe miejsce do zabawy. Na pewno zauważycie, że niektóre światy są autorstwa takich jak Wy – nauczycielek i nauczycieli. Zapraszam do tworzenia własnych światów, zapraszam do zadawania młodzieży zadań w postaci własnoręcznego tworzenia światów dla innych dzieci. To naprawdę wspaniała zabawa. Wy niejako przy okazji macie możliwość oceniania pracy młodzieży.

 

Notka o autorze: Adam Jurkiewicz jest hakerem edukacji, członkiem nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python. Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017 i 2020, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Twórca i prowadzący portal https://python.szkola.pl - zajmuje się tam wsparciem dla nauczycieli informatyki i oswajaniem Pythona w szkołach. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie