Świat Reeborga – robotyka w czasach edukacji zdalnej

fot. Adam Jurkiewicz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od początku tygodnia znowu cała edukacja w Polsce odbywa się zdalnie. Ponieważ nauczyciele mają sporo problemów z różnym sprzętem i oprogramowaniem, którego dzieci nie mają w domach (lub mają coś zupełnie innego, niż nauczyciel by chciał), więc staram się wymyślić coś, co może być przydatne.

Proponuję wykorzystać na zajęciach robota sterowanego na ekranie, w przeglądarce, za pomocą środowiska blokowego lub języka Python lub Javascript. Zobacz tutaj: http://robot.abixedukacja.eu.

Oczywiście, poza platformą ważne są scenariusze lekcyjne, zatem mam dwie niespodzianki:

Mam nadzieję, że te materiały będą dla Was przydatne, a dzieci będą miały ciekawe miejsce do zabawy. Na pewno zauważycie, że niektóre światy są autorstwa takich jak Wy – nauczycielek i nauczycieli. Zapraszam do tworzenia własnych światów, zapraszam do zadawania młodzieży zadań w postaci własnoręcznego tworzenia światów dla innych dzieci. To naprawdę wspaniała zabawa. Wy niejako przy okazji macie możliwość oceniania pracy młodzieży.

 

Notka o autorze: Adam Jurkiewicz jest hakerem edukacji, członkiem nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python. Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017 i 2020, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Twórca i prowadzący portal https://python.szkola.pl - zajmuje się tam wsparciem dla nauczycieli informatyki i oswajaniem Pythona w szkołach. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie