Dział@jmy dla klimatu!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przewrócona lodówka, obok pralka bez drzwiczek, a do kompletu telewizor z rozbitym ekranem. Czy znasz taki widok z altanki śmietnikowej? Sprzęty te nie znikają, chociaż zabierane są wszystkie inne gabaryty – wyrzucone kanapy, szafy i ramy okienne. O co w tym chodzi? Za tym pytaniem stoi wiele innych, a odpowiedzi są bardzo ciekawe…

To gorący temat, w końcu kręci się wokół kluczowych wyzwań naszej planety. A jej, jak wiemy, jest zdecydowanie ZBYT gorąco. Chodzi oczywiście o klimat i to, w jaki sposób człowiek na niego wpływa.

Dziś zapraszamy serdecznie do obejrzenia webinaru Marioli Fik zorganizowanego w ramach programu #SuperKoderzy. Trenerka pochyla się w nim nad tym, jak mądrze, świadomie działać dla klimatu i angażować w to nie tylko uczennice i uczniów, ale też swoją rodzinę i przyjaciół.

Trenerka przybliża kilka kluczowych pojęć i zadaje pytania – ile litu nosisz codziennie przy sobie? Czym jest ślad cyfrowy? O co chodzi z elektrośmieciami i jak z nimi postępować? Na niektóre z nich pewnie znamy odpowiedź lub przynajmniej coś kojarzymy. Niektóre jednak są bardzo nieoczywiste.

Przede wszystkim zaś Mariola przekazuje bazę przydatnych i sprawdzonych zasobów dostępnych w sieci – stron internetowych, poradników i narzędzi, które można z powodzeniem wykorzystać podczas zajęć szkolnych. Pośród nich znajdziesz na przykład:

Przy okazji trenerka poleca świetny materiał – komplet scenariuszy zajęć Dział@j dla klimatu przeznaczonych dla dzieci w wieku 8-12 lat. Scenariusze te powstały we współpracy z Kamilem Śliwowskim z Rady Programowej Fundacji Orange oraz Mariolą Fik jako konsultantką merytoryczną. To propozycje na angażujące lekcje, baza pomysłów i wskazówek co do tego, jak uwrażliwiać dzieci i młodzież na tematy związane z nawykami cyfrowymi i ekologią.

Obejrzyj webinar i dowiedz się więcej:

 

Notka o prowadzącej webinar: Mariola Fik jest edukatorką kompetencji cyfrowych. Miłośniczka edukacji w duchu STEAM. Z pasją majsterkuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. W pozornie zwyczajnych rzeczach widzi materiały do eksperymentowania. Bliska jest edukacja przez doświadczanie. Pracując z uczestnikami i uczestniczkami podczas swoich warsztatów, stawia na budowanie z nimi relacji, przyjazną atmosferę i partnerstwo. Wierzy w pomysły młodych ludzi, nawet te najbardziej szalone. Działaj! – to jej życiowa dewiza.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie