- 21. Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne
- (ICT / TIK)
- ... chętnie tworzy też swoje gry, zarówno te tradycyjne, jak i komputerowe. Wykorzystajmy tę pasję do celów edukacyjnych, zwłaszcza w szkole. W internecie znajdziemy nie tylko informacje, ale też wspaniałe ...
- Utworzone: 18-04-2015
- 22. Niebezpieczne gry komputerowe? – stereotypy i uprzedzenia
- (Opinie)
- ... wirtualnego świata, jego interaktywny – angażujący charakter i wykorzystywanie najnowocześniejszych zdobyczy technologicznych powodują, że gaming (gry komputerowe) cieszy się coraz większą popularnością. ...
- Utworzone: 08-01-2015
- 23. Grywalizacja, czyli po co dzieci chodzą do szkoły?
- (Opinie)
- ... sylabusy, precyzyjne regulaminy (żadnego więc szybkiego reagowania i dostosowania do aktualnej sytuacji). Kompletny brak zaufania do kompetencji nauczyciela. Dlatego sięgam po grywalizację (gamifikację). ...
- Utworzone: 24-11-2014
- 24. Grywalizacja – zrób to sam/a
- (Poczytaj)
- Lubisz gry? Warto zajrzeć do poradnika „Grywalizacja. Zrób to sam!” wydanego przez Fundację Orange, Fundację Highlight/Inaczej i Laboratorium EE. Książka zawiera praktyczne wskazówki tworzenia grywalizacji, ...
- Utworzone: 25-09-2014
- 25. Gry to przyszłość edukacji
- (Nauka i zabawa)
- Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. ...
- Utworzone: 20-08-2014
- 26. Gry w życiu uczniów
- (Badania)
- ... rozgrywki przyzwyczajają do szybkich sukcesów i schematów – to tylko niektóre wnioski z badania IBE wśród uczniów VI klas szkoły podstawowej. Kamil Sijko z Instytutu Badań Edukacyjnych analizował, ...
- Utworzone: 18-06-2014
- 27. Zanim zaczniesz nagrywać
- (Metody i narzędzia)
- Film jest niewątpliwie jedną z najczęściej wykorzystywanych form edukacyjnych. Był, jest lub będzie podstawowym nośnikiem treści merytorycznych małych (np. RoZoom na Kulturę), dużych (np. Mapa Przemian) ...
- Utworzone: 01-04-2014
- 28. Wykorzystanie gry wirtualno-terenowej i planszowej w szkole specjalnej
- (Nauka i zabawa)
- ... osobowych czy bezpiecznego Internetu można wykorzystać ideę gry komputerowej połączonej z terenową oraz gry planszowej. Tego typu gry utrwalają podstawowy zasób wiadomości z poszczególnych przedmiotów, ...
- Utworzone: 28-06-2013
- 29. Gry dydaktyczne planszowe
- (Metody i narzędzia)
- W przypadku wszelkich gier, staram się, aby rywalizację zastąpiły współpraca, wzajemne wspomaganie – a więc dobra zabawa, rozwijająca między innymi kompetencje społeczne. Gry powinny być mocno wkomponowane ...
- Utworzone: 13-06-2013
- 30. Gry edukacyjne w nauczaniu przedmiotów zawodowych
- (Nauka i zabawa)
- Gry angażują. Wie to każdy, kto spędził noc przy komputerze próbując kolejny raz bez powodzenia uratować życie Lary Croft. Gramy bo lubimy... Dla odmiany wiele z naszych codziennych zadań opiera się na ...
- Utworzone: 31-05-2013
- 31. Gry zamiast słupków, czy to nie wspaniałe?
- (ICT / TIK)
- Gry komputerowe podczas zajęć? Jak najbardziej, warto wykorzystać. Na swojej stronie http://klasoteka.pl/ umieszczam liczne odnośniki do gier matematycznych. Wiele z nich wydaje się bardzo atrakcyjnych, ...
- Utworzone: 28-05-2013
- 32. Gry w edukacji
- (Innowacje w edukacji)
- ... z nową grupą, oprócz standardowych pytań o pochodzenie i posiadane zwierzaki domowe, zadaję pytanie: “W jakie grasz gry?” Jeszcze kilka lat temu reakcja była zwykle podobna. Duża część dziewcząt się oburzała, ...
- Utworzone: 08-04-2013
- 33. Jak gry pomagają się uczyć – wyniki badań
- (Badania)
- Najczęstsze skojarzenie osób dorosłych związane z grami, to – marnowanie czasu, czysta rozrywka. Drugie, często występujące w internecie – gry sprzyjają agresji i przyczyniają się do złych zachowań w klasie. ...
- Utworzone: 03-12-2012
- 34. Gry odciągają od egzaminów
- (Badania)
- ... tym roku doczekało się czwartego rozszerzenia - Mists of Pandaria. Pokus komputerowych i konsolowych jest więc sporo, a studenci otwarcie przyznają się do tego, że sesja na uczelni czasami przegrywa z ...
- Utworzone: 13-10-2012
- 35. Jak wykorzystać gry w edukacji?
- (Innowacje w edukacji)
- Wszystkie gry (sportowe, karciane, internetowe, planszowe i inne) łączy kilka definiujących je elementów: jasny cel, określone zasady, ustalony system informacji zwrotnej oraz dobrowolność. Niemal zawsze, ...
- Utworzone: 25-07-2012
- 36. Po co ludzie grają w gry wideo?
- (Badania)
- ... w naszym życiu. Badanie jest częścią pracy naukowej dr. Andy Przybylskiego, który próbuje zrozumieć powody, dla których tak wielu ludzi ogrywa się w różnego typu grach. Można zatem powiedzieć, że gra ...
- Utworzone: 27-06-2012
- 37. Gry w klasie zyskują na popularności
- (Badania)
- Czy gry cyfrowe stają się stałym elementem współczesnego środowiska nauczania? Wyniki sondażu przeprowadzonego na grupie 505 amerykańskich nauczycieli w klasach szkoły podstawowej i średniej (K5-K8) mogą ...
- Utworzone: 12-06-2012
- 38. Gry a motywacja
- (Metody i narzędzia)
- ... związanymi z dwoma zagadnieniami: rolą technologii oraz poziomem motywacji w nauczaniu opartym o gry. Pojęcie gamification rozumiane jest przez niego jako proces używania myślenia strategicznego (game ...
- Utworzone: 05-01-2012
- 39. Tworzą gry, by zdobyć potrzebną im wiedzę
- (Nauka i zabawa)
- ... się Quest to Learn. Natomiast, co może zdziwić wiele osób, istotnym (być może najważniejszym) elementem procesu kształcenia w tej szkole są gry. Po sukcesie, jakim okazało się stworzenie w 2007 r. ...
- Utworzone: 16-11-2011
- 40. Szkoła schematów wygrywa ze szkołą kreatywności
- (Badania)
- Zrealizowane przez CKE w maju Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów sprawdzało, jakie efekty w zakresie umiejętności matematycznych oraz językowych przynosi trzyletnie nauczanie początkowe ...
- Utworzone: 03-11-2011
Ostatnie komentarze