- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. życzenia
- (JA Comment)
- No właśnie. Wątpię bardzo, żeby MEN i inne urzędy czy instytucje państwowe aż tak były zainteresowane zmianą wizji edukacji. Raczej oddolnie się to musi wydarzyć, żeby zmiany nastąpiły. Jak dla mnie, to ...
- Utworzone: 09-12-2015
- 3. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 5. zosia
- (JA Comment)
- Pani Izo, czytam Pani komentarz znając doskonale kompetencje p. Alex i to bynajmniej nie jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zrozumienie pojęć, którymi posługuje się p. Alex wymaga niesztampowego ...
- Utworzone: 14-02-2017
- 6. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- Bardzo dziękuję za pozytywną reakcję, zapraszam, również do sygnowania naszych działań Zofia Grudzińska Obywatele dla Edukacji www.obywateledlaedukacji.org
- Utworzone: 31-03-2016
- 8. Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
- (Wywiady)
- W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej ...
- Utworzone: 14-10-2008
- 9. Tworzenie kultury błędu
- (Metody i narzędzia)
- Wiemy, jak w szkołach potrzebna jest akceptacja błędu. Mówimy, że błędy są częścią procesu uczenia się i że każdy uczący się je popełnia. Jednak uczniowie boją się podejmować ryzyko, które może zaowocować ...
- Utworzone: 08-02-2021
- 10. Nauczycielu – przestań!
- (Nauczyciele)
- Znalazłam wskazówki Lolly Daskal dotyczące tego, czego dyrektor i lider nie powinni robić, a jak robią, to warto, aby przestali. Pomyślałam sobie, że są one proste i jasno opisane. Przydadzą się dyrektorom ...
- Utworzone: 23-01-2021
- 11. O pasji, educhceniu i dzieleniu się
- (Nauczyciele)
- Oglądałem ostatnio film z Hugh Grantem na jednym z tryliona kanałów satelitarnych. Oczywiście oglądałem dlatego, że ten popularny aktor grał w nim nauczyciela. Dopadło mnie to, co ludycznie wśród przedmieść, ...
- Utworzone: 20-01-2021
- 12. Pandemia to… reforma oświaty. Wykorzystajmy to!
- (Opinie)
- Chcę Państwa przekonać do myślenia o szkolnych zmianach wywołanych pandemią, jako o nowym etapie toczącej się bez końca reformy systemu oświaty. Jestem za tym, aby wykorzystać doświadczenie, jestem przeciw ...
- Utworzone: 19-01-2021
- 13. Jak żółw w skorupie
- (Opinie)
- Miesiąc przerwy w zajęciach. Tyle otrzymaliśmy w tym roku czasu w ramach ferii świąteczno-zimowych. Co można zrobić z taką ilością wolnych dni? Od jakiegoś czasu znaczniej bardziej odpowiada mi rola ...
- Utworzone: 17-01-2021
- 14. Pracuj z Canvą
- (Metody i narzędzia)
- Jak często w nauczycielskiej pracy pojawia się potrzeba stworzenia estetycznej grafiki? Nierzadko chcemy ozdobić zdjęcie, przygotować wyjątkowy dyplom, zaprojektować plakat, stworzyć eleganckie zaproszenia, ...
- Utworzone: 15-01-2021
- 15. Multimodalność w nauczaniu języków obcych
- (Metody i narzędzia)
- W nauce języków obcych należy wykorzystywać materiały multimodalne, czyli takie, które łączą w sobie środki językowe, wizualne, przestrzenne czy dźwiękowe. Dzięki temu pracujemy na autentycznym materiale, ...
- Utworzone: 13-01-2021
- 16. Polska edukacja w czasie i po pandemii - problemy, zaniechania i pytania
- (Przyszłość edukacji)
- Edukacja to jedna z dziedzin życia społecznego, które pandemia COVID-19 dotknęła najmocniej. To – obok ochrony zdrowia – najważniejsza usługa publiczna, dlatego powinna znaleźć się na liście priorytetów ...
- Utworzone: 10-01-2021
- 17. Nauczanie zdalne w małych grupach
- (Szkoły)
- Uczenie się w małych grupach przynosi nadzwyczaj dobre efekty. Może być stosowane również online, na tych platformach, gdzie jest możliwość podziału na pokoje. Trudniej jest, gdy platforma nie ma takiej ...
- Utworzone: 04-01-2021
- 18. To był rok…
- (Opinie)
- Zapewne większość z nas pożegna 2020 rok z ulgą. Dla edukacji był (nadal jest) to czas trudny, choć także pełen doświadczeń, które mimo wszystko mogą przynieść edukacyjne korzyści dla nauczycieli i uczniów. ...
- Utworzone: 01-01-2021
- 19. Pandemiczna nauka o ocenianiu
- (Szkoły)
- W nauczaniu zdalnym wielu uczniów ponosi porażkę. W dużym stopniu ma na nią wpływ próba utrzymania starego sytemu oceniania. Spotykamy wiele artykułów mówiących o tym, że wysokość ocen – stopni znacznie ...
- Utworzone: 22-12-2020
- 20. W szkole online relacje równie ważne jak w klasie
- (E-learning)
- Jeśli podczas edukacji zdalnej skupimy się tylko na merytorycznym przekazie, może się okazać, że to nasze nauczanie okaże się być tylko fikcją. Musimy sprawić, że uczniowie będą chcieli być na tych zajęciach, ...
- Utworzone: 10-12-2020
Ostatnie komentarze