- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. życzenia
- (JA Comment)
- No właśnie. Wątpię bardzo, żeby MEN i inne urzędy czy instytucje państwowe aż tak były zainteresowane zmianą wizji edukacji. Raczej oddolnie się to musi wydarzyć, żeby zmiany nastąpiły. Jak dla mnie, to ...
- Utworzone: 09-12-2015
- 3. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 5. zosia
- (JA Comment)
- Pani Izo, czytam Pani komentarz znając doskonale kompetencje p. Alex i to bynajmniej nie jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zrozumienie pojęć, którymi posługuje się p. Alex wymaga niesztampowego ...
- Utworzone: 14-02-2017
- 6. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- Bardzo dziękuję za pozytywną reakcję, zapraszam, również do sygnowania naszych działań Zofia Grudzińska Obywatele dla Edukacji www.obywateledlaedukacji.org
- Utworzone: 31-03-2016
- 8. Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
- (Wywiady)
- W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej ...
- Utworzone: 14-10-2008
- 9. Zanim pożegnamy ósmoklasistów
- (Nauczyciele)
- We wtorek rozpoczyna się tegoroczna sesja egzaminu ósmoklasisty. Zrealizowałam wszystkie treści przewidziane w podstawie programowej, zdecydowana większość moich uczniów opanowała wiadomości i umiejętności ...
- Utworzone: 23-05-2022
- 10. Inspirujące rozmowy o aktywnym uczeniu się
- (Dyskusje)
- Przestrzeń, w której się uczymy pełni ważną rolę w edukacji. Włoski pedagog, Loris Malaguzzi, prowadzący szkoły w regionie Reggio Emilia, nadawał jej funkcję tzw. trzeciego nauczyciela. Twierdził, że przestrzenie ...
- Utworzone: 18-05-2022
- 11. Pytania uzupełniające w nauczaniu
- (Metody i narzędzia)
- W tym wpisie zajmiemy się dodatkowymi pytaniami, które uruchamiają głębsze myślenie uczniów. Warto je uczniom zadawać z dwóch powodów - pogłębiamy ich myślenie oraz naprowadzamy na rozwiązanie danego problemu, ...
- Utworzone: 02-05-2022
- 12. Szkoła powinna…
- (Opinie)
- Od momentu, w którym pedagogiczni luminarze odkryli, że w curriculach zawarta jest jedynie śladowa ilość zagadnień wystarczająco nowoczesnych, praktycznych, interesujących i łatwo przyswajalnych, i okazało ...
- Utworzone: 20-04-2022
- 13. W art. 44ZU w ust. 3 w pkt 3 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 4
- (Szkoły)
- Enigmatyczny tytuł niniejszego artykułu zaczerpnąłem z Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, uchwalonej przez Sejm w dniu 7 kwietnia br. Prawniczo-bełkotliwy zapis kryje ...
- Utworzone: 12-04-2022
- 14. Historia współczesna w szkole – jak to robić skutecznie i angażująco?
- (Opinie)
- Ucząc historii współczesnej powinniśmy być otwarci na wyzwania jakie stawia przed nami dzisiejszy świat. W przygotowaniu ciekawej i angażującej uczniów lekcji chodzi o coś więcej niż tylko o nowe interpretacje ...
- Utworzone: 10-04-2022
- 15. Referat i pozory własnej ważności
- (Opinie)
- Chciałbym zachęcić do spojrzenia na referat z nieco innej perspektywy. Z perspektywy hierarchii i poczucia ważności prelegenta. Przemawianie publiczne czasem daje pozory własnej ważności i wartości wypowiedzi. ...
- Utworzone: 30-03-2022
- 16. Pedagog na pustyni
- (Opinie)
- Doskonale pamiętam swoje zdziwienie, a wręcz rozczarowanie, kiedy będąc na pierwszym roku studiów zaliczałem przedmiot o nazwie „Wstęp do pedagogiki”. Spragniony konkretnych wskazówek i umiejętności przydatnych ...
- Utworzone: 23-03-2022
- 17. Jak ograniczyć ocenianie stopniami w szkole?
- (Opinie)
- Zamiast oceniania stopniami – promujmy dialog, który pomaga uczniowi się uczyć. Poniżej przedstawię kilkanaście wskazówek dla nauczyciela – prowadzących do ograniczenia oceniania stopniami. 1. Musimy ...
- Utworzone: 14-03-2022
- 18. ***** Lex Czarnek!
- (Opinie)
- Odkąd wojska rosyjskie zaatakowały Ukrainę wszystkie nasze dotychczasowe problemy wydają się mało ważne. Wojna przyciąga całą uwagę i koncentruje wszystkie emocje. Trudno w tym dramatycznym czasie myśleć ...
- Utworzone: 02-03-2022
- 19. Wzór statutu, wzorem przekazu?
- (Opinie)
- Na portalu JaNauczyciel’ka, Elżbieta Manthey przekonuje do rewizji prymitywnych, a przede wszystkim anachronicznych i często niezgodnych z prawem statutów szkolnych. Promuje także bliskie memu sercu przekonanie, ...
- Utworzone: 20-02-2022
- 20. Chaos nauczania hybrydowego
- (E-learning)
- Ogromnie ucieszyłam się, gdy znalazłam artykuł demaskujący nauczanie hybrydowe. Nie mogłam uwierzyć, że do tej pory w literaturze edukacyjnej nie zajęto się tym tematem. Na początku pandemii czytałam artykuły ...
- Utworzone: 24-01-2022
Ostatnie komentarze
- o kilka przykładów zadań "sensownych, jako-tako ciekawych i nie nadm...