- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. życzenia
- (JA Comment)
- No właśnie. Wątpię bardzo, żeby MEN i inne urzędy czy instytucje państwowe aż tak były zainteresowane zmianą wizji edukacji. Raczej oddolnie się to musi wydarzyć, żeby zmiany nastąpiły. Jak dla mnie, to ...
- Utworzone: 09-12-2015
- 3. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 5. zosia
- (JA Comment)
- Pani Izo, czytam Pani komentarz znając doskonale kompetencje p. Alex i to bynajmniej nie jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zrozumienie pojęć, którymi posługuje się p. Alex wymaga niesztampowego ...
- Utworzone: 14-02-2017
- 6. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 7. Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
- (Wywiady)
- W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej ...
- Utworzone: 14-10-2008
- 8. Nauczanie w licznej klasie – kilka wskazówek
- (Nauczyciele)
- Każdy nauczyciel powie, że łatwiej uczyć w mało licznej klasie. Łatwiej jest wtedy zróżnicować metody nauczania i dostosować je do potrzeb poszczególnych uczniów. Oczywiście jest też mniej prac do sprawdzania. ...
- Utworzone: 22-05-2023
- 9. Zadania – wyzwania. Każdy w swoim tempie i na własny sposób
- (Metody i narzędzia)
- Dzieci rozpoczynające naukę w szkole, choć ze względu na rok urodzenia umieszczone w tej samej klasie, mogą znacznie różnić się między sobą poziomem i tempem rozwoju. Naszym, nauczycielskim zadaniem jest ...
- Utworzone: 11-05-2023
- 10. Nieznośny ciężar akademii
- (Opinie)
- Jeżeli ktoś jeszcze nie zauważył, to nie należę do ludzi, którzy zadowalają się przekazem jednowymiarowym, uznawanym za obowiązujący z dowolnych względów. Lubię mieć pewność, że argumentacja, której jestem ...
- Utworzone: 09-05-2023
- 11. Od nauczyciela do projektanta - przewrót Kopernikański w edukacji
- (Opinie)
- Będzie to opowieść o tym, jak z wykładowcy zmieniam się w projektanta... Czyli jak zmienia się nie tylko mojej środowisko do uczenia się. Nie nauczania, ale właśnie uczenia się. Zupełnie jak u ogrodnika, ...
- Utworzone: 30-04-2023
- 12. Jakich wykładów oczekują studenci?
- (Opinie)
- Zmienia się nie tylko klimat, lecz i środowisko społeczne. Tak jak z Alicją w Krainie Czarów trzeba nieustannie biec by być w tym samym miejscu. Dawne wzorce i wypracowane schematy okazują się nieskuteczne. ...
- Utworzone: 26-04-2023
- 13. Dziesięć najważniejszych badań edukacyjnych z 2022
- (Badania)
- Zmieniając edukację powinniśmy opierać się nie tylko na intuicji i doświadczeniu, ale także na pracach badawczych. Stosunkowo mało w Polsce badamy rodzimą edukację. Dlatego warto korzystać z zagranicznych ...
- Utworzone: 24-04-2023
- 14. Drugi obieg (edu)
- (Opinie)
- Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie rozmowa w gronie znajomych. Ponieważ Polacy są nacją ekspertów w każdej dziedzinie, niemal na każdym spotkaniu towarzyskim, zaraz po rozwiązaniu palących kwestii ...
- Utworzone: 23-04-2023
- 15. Na co cierpi polska szkoła?
- (Opinie)
- Polska szkoła jest poważnie chora, cierpi. Pozwolę sobie nie uzasadniać w tym miejscu, dlaczego tak uważam. Jeśli ktoś nie widzi tego na co dzień, niech sięgnie do różnych publikatorów; znajdzie tam całe ...
- Utworzone: 13-04-2023
- 16. Czy i dlaczego nie zdałbym teraz matury z biologii
- (Dyskusje)
- Sprawdzanie wiedzy nie jest łatwe. Zwłaszcza jeśli chcemy sprawdzić rozumowanie a nie zwykłą, encyklopedyczną znajomość informacji/faktów. Jeśli co roku sprawdza się taka samą wiedzę w kolejnych rocznikach ...
- Utworzone: 11-04-2023
- 17. Sztuka pochwał
- (Metody i narzędzia)
- Dziś napiszę o sile i potrzebie doceniania, o barierach w sztuce doceniania i wskazówki, jak je pokonywać. Chwalenie, docenianie, świętowanie to nie jest łatwa sprawa też w szkole. Struktura nauczania ...
- Utworzone: 10-04-2023
- 18. Geniallne projekty zespołowe – o konkursach i wyzwaniach
- (Szkoły)
- Do szkół na początku rokuj szkolnego napływają dziesiątki maili z propozycjami udziału w konkursach. Organizują je kuratoria, uczelnie, szkoły, instytucje kultury, stowarzyszenia, firmy. W kolejnych miesiącach ...
- Utworzone: 07-04-2023
- 19. Przełomu naszego powszedniego…
- (Dyskusje)
- Nowe technologie wywołują zwykle spore poruszenie i całą gamę mniej lub bardziej adekwatnych reakcji społecznych. Naturalnym jest, że techniki informatyczne, a zwłaszcza szersze zaistnienie w ogólnej świadomości ...
- Utworzone: 04-04-2023
- 20. Jedenaście pomysłów na zakończenie lekcji
- (Metody i narzędzia)
- Kończąc lekcję nauczyciel często zastanawia się: Czy moi uczniowie naprawdę rozumieją, o czym mówiliśmy? Czy pamiętają, od czego zaczęliśmy i o czym rozmawialiśmy? Czy wiedzą, co z tego jest najważniejsze? ...
- Utworzone: 03-04-2023
Ostatnie komentarze