Szkoły funkcjonują w coraz trudniejszych warunkach. Zagrożenie epidemiologiczne jest coraz większe i nie wygląda na to, żeby sytuacja poprawiła się w najbliższym czasie. Raczej musimy przygotować się na nieuchronne działanie szkół w sieci i współpracę z wykorzystaniem nowoczesnych platform edukacyjnych i komunikacyjnych. Warto zorganizować sobie w szkole plan B, na wypadek, gdyby szkoły zaczęły działać w systemie hybrydowym lub zdalnym. A mamy do dyspozycji świetne narzędzia IT, które powinniśmy wykorzystać już teraz.
Współpraca rady pedagogicznej na odległość była nie lada wyzwaniem dla wielu dyrektorów podczas wiosennego etapu zdalnej edukacji. Warto wrócić do tamtych doświadczeń i zastanowić się, co można zorganizować inaczej, lepiej, bardziej efektywnie dla bieżącej komunikacji i wymiany informacji w gronie pedagogicznym. Nie mamy zresztą co czekać, aż szkoły znów się zamkną. Włączenie takich narzędzi współpracy online jak Microsoft Teams w proces zarządzania szkołą może być wielkim udogodnieniem dla dyrektorów szkół w każdych warunkach, także wtedy, gdy szkoły działają w „normalnym” trybie nauczania w salach szkolnych. Takie rozwiązania przynoszą wiele korzyści i będą służyły szkole bez względu na to, w jakich funkcjonuje warunkach.
O tym, jak organizować pracę rady pedagogicznej online – opowiadała podczas pierwszego webinaru Akademii Cyfrowego Dyrektora Krystyna Błażewska - dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, która należy do społeczności Microsoft Innovative Expert Educator (MIEE).
Zachęcamy do obejrzenia jej wypowiedzi i zainspirowania się, w jaki sposób Microsoft Teams może wspierać w pracy dyrektora szkoły:
***
Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.
Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:
Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami:
Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.
Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacji, Jak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.