Podsumowanie roku szkolnego i sześciolatki do szkoły

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rok szkolny zakończony. Ministerstwo się chwali wynikami i udanymi reformami, lecz wielu rodziców małych dzieci kontestuje reformę i szykuje paczkę z podpisami pod projektem ustawy odwołującą przepisy posyłające sześciolatki do szkół, a na antenie TOK FM dwóch ekspertów rozmawia o tym, co się udało i nie udało zrobić w oświacie.(FORUM)

Dzisiaj, skoro już po szkole, to powinniśmy zająć się innymi tematami. No ale dzieje się tyle ciekawych rzeczy, że nie sposób się do nich nie odnieść. Zbliżają się wybory, a zatem zaostrzają się spory, które dotyczą również obszaru edukacji. Obniżenie obowiązku szkolnego i posyłanie sześciolatków do szkół jest jednym z tych sporów, które zapewne odcisną się również w kampanii politycznej.

Posłanie sześciolatków do szkół nie jest złym pomysłem. Większość krajów tak czyni, mając na uwadze m.in. rynek pracy i przygotowanie dzieci oraz młodzieży do konkurowania o pracę na arenie międzynarodowej. Oczywiście można było lepiej przygotować szkoły do przyjęcia dzieci i poświęcić więcej uwagi komunikacji z rodzicami. To zaniedbano potwornie i jeszcze długo będzie się można uczyć na tym przykładzie, jak nie należy wprowadzać reform. Nie bez racji są rodzice, którzy kwestionują gotowość systemu oświaty do przyjęcia sześciolatków do szkół.

Posłuchajmy ekspertów: Krzysztofa Konarzewskiego, byłego dyrektora Centralnej Komsji Egzaminacyjnej oraz Jana Wróbla, dyrektora I Społecznego LO w Warszawie, w rozmowie na antenie TOK FM:

''Wcześniejsza edukacja służy dzieciom''


(źródło: TOK FM, opr. własne)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie