Ewaluacja pracy szkoły w ciekawy sposób – inspiracja

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ewaluacja pracy szkoły może być ciekawa. Co więcej – prowadzona w warsztatowy sposób i dla chętnych – może przyciągnąć praktycznie cały zespół nauczycieli.

Jak to zrobiliśmy?

Przede wszystkim jako dyrektor szkoły zaprosiłam grono pedagogiczne na ewaluację, nie zmuszając, a dając możliwość wyboru – w tym również terminu – zaproponowałam 3 różne – a nauczyciele sami wybrali te, które im najbardziej odpowiadały. Informację zebrałam w aplikacji Forms (Office 365 Microsoft), co zajęło tak naprawdę moment – od przygotowania kwestionariusza – do uzyskania wyników. Zwyciężyły 2 terminy i tak spotkaliśmy się w mniej więcej w ponad dwudziestoosobowych grupach dwa razy.

Podział na grupy – 4-6 osób przebiegał według klucza – usiądź z osobami, z którymi najrzadziej współpracujesz na co dzień – kadra sama zdecydowała, z kim pracuje przy jednym stole.

Pracowaliśmy nad trzema zagadnieniami:

  • nasze mocne strony jako zespołu
  • co chcielibyśmy ulepszyć w swojej pracy
  • jak najlepiej przejść przez transformację (jesteśmy w bardzo trudnym momencie zmiany – z dużego gimnazjum – 8 klas w roczniku – transformujemy się w liceum z dwiema klasami na poziomie, za rok połączymy się z inną szkołą i zmienimy lokalizację).

W ciągu 35 minut każda z grup zebrała refleksje, uwagi, spostrzeżenia na temat wymienionych aspektów, które następnie zaprezentowała wszystkim. Najważniejsza była dyskusja, naprawdę żywa, czasem gorąca, ale dająca w moim przekonanie ogromne poczucie sensu tego, co robimy i przynależności do grupy.

Przyznam, że czułam wzruszenie, patrząc na to, jak pracujemy. Szkołę zmieniamy czwarty rok, zaczynaliśmy w bardzo trudnej sytuacji, o czym możecie przeczytać tutaj – kliknij!

 

Notka o autorce: Oktawia Gorzeńska jest dyrektorką 17 LO w Gdyni – Szkoły z mocą zmieniania świata według Fundacji Ashoka, koordynatorką projektów, trenerką, członkinią grupy Superbelfrzy RP oraz autorką bloga www.eduzmieniacz.com, w którym ukazał się niniejszy artykuł (licencja CC-BY-SA). Uważa, że szkoła powinna być bliska życiu i doskonalić kompetencje społeczne, dlatego razem z uczniami realizuje projekty zmiany społecznej. Chętnie dzieli się swą wiedzą i doświadczeniem z innymi osobami, także spoza sektora edukacji. W 2015 roku zdobyła tytuł Eduinspiratora w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez FRSE. Jest absolwentką Leadership Academy for Poland.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie