Upominki na zakończenie roku szkolnego

fot. Ewa Kempska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Małym krokami zbliża się zakończenie roku szkolnego. Jest to bardzo intensywny i pracowity czas dla wszystkich: uczennic/uczniów, jak i nauczycielek/ nauczycieli. Dla niektórych to czas pożegnania się ze szkołą. Mam tu na myśli uczennice i uczniów klas ósmych.

Po wakacjach rozpoczną oni nowy etap w swym życiu. Tydzień temu jedna z mam naszych ósmoklasistek powiedziała mi, że jako rodzice, chcą się pożegnać ze szkołą, chcą sprawić by ten dzień był dla ich dzieci uroczysty. By poczuły, że kończy się dla nich ważny etap w ich życiu. Także nauczycielki/ nauczyciele, ale i cała społeczność szkolna każdego roku w sposób uroczysty żegna naszych ósmoklasistów. Odpowiada za to zawsze klasa 7 wraz z wychowawcą. Forma tego pożegnania jest różna i wszystko zależy od kreatywności uczniów i nauczycieli. Była już w naszej szkole m.in. Familiada, filmik podsumowujący osiem lat pobytu ósmoklasistów w naszej szkole, inscenizacje, krótkie wierszyki napisane o uczennicach i uczniach. W roku ubiegłym otrzymali oni m.in. artykuły z gazet o sobie. Przygotowanie tego typu upominków nie wymaga dużych nakładów finansowych- potrzebna jest drukarka i antyramy formatu A4 z pleksą zamiast szyby (by była lekka i bezpieczna). Można je zakupić bez wychodzenia z domu.

W aplikacji Canva.com, która obecnie jest już dostępna bezpłatnie dla wszystkich nauczycieli, wykonałam 1 stronę gazety dla każdego ucznia/ uczennicy. Treści w niej zawarte związane były personalnie z daną osobą. Nawiązywały do jej charakterystycznych zachowań, upodobań, wyboru wymarzonej szkoły średniej i tego, co chcieliby w życiu dorosłym robić. Do tego dołączyłam zdjęcie danej uczennicy/ ucznia. Starałam się by było to zdjęcie sytuacyjne, z humorem, pamiętając, by nie obrażało w żaden sposób tej osoby. Poniżej prezentuję Wam kilka z nich. Potraktujcie je jako inspirację.

Dodam, że podczas pożegnania klasy 8, wręczając każdemu upominek-treść każdej gazety pojawiała się na tablicy multimedialnej i była odczytywana przez osobę prowadzącą. Towarzyszył temu śmiech i dobra zabawa.

Uczniowie klasy trzeciej, otrzymali natomiast ramkę, wykonaną długopisem 3D a w nim zdjęcie wszystkich uczniów naszej klasy. By wykonać tył ramki, użyłam kartonów. Do ich wykonania zainspirowała mnie Zyta Czechowska, u której widziałam podobne prace. Oto kilka z nich:

 

Notka o autorce: Ewa Kempska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Szkole Podstawowej w Gliczarowie Górnym, reżyserką spektakli dzieci i młodzieży. Założycielka szkolnego kółka teatralnego, które prowadzi od 2002 r. Pracuje bez podręczników. Realizuje z uczniami projekty edukacyjne, w tym projekty eTwinning. Współtwórczyni autorskiego programu edukacji wczesnoszkolnej RAZEM. Współprowadzi blog edukacyjny https://programrazem.blogspot.com. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów (wszystkie zdjęcia autorstwa Ewy Kempskiej). Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie