Szkoła w zmianie (1)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Radowie Małym od dawien dawna jest jak „pociąg w ciągłej podróży”. Edukacyjnej podróży oczywiście. Ten pociąg napotyka na różne stacje i problemy. Każda z tych stacji to cele do osiągnięcia, a przystanki pozwalają na refleksję nad kierunkiem i tempem dalszej podróży.

Jako osoby współpodróżujące w tym pociągu, możemy stwierdzić, że podróż ta bywa trudna i wymagająca dla wielu nauczycieli. Wymaga od nich ciągłego rozwoju, aktualizowania metod nauczania, by sprostali wymaganiom i nowym trendom w edukacji. Są w tej podróży ludzie, którzy wierzą w to, że edukacja ma wielki potencjał i moc, by zmieniać życie, otwierać drzwi do nowych możliwości i inspirować do działania. Dlatego też ten nasz pociąg jest motorem do rozwoju i podejmowania nowych wyzwań. Jest on też przyjazny i otwarty dla wszystkich, co sprawia, że wspólna nasza podróż staje się bardziej komfortowa i inspirująca. Podejmowane są różnorodne inicjatywy, projekty, zajęcia warsztatowe w pracowniach tematycznych i artystycznych, nowe technologie, także przestrzeń do dzielenia się pomysłami i kreatywnością to ważne elementy, które nadają sensu i znaczenia tej podróży.

Trwałość i ciągłość zmian zapewniają ludzie, którzy wspólnie tworzyli swoje działania i zabierają je dalej w edukacyjną podróż jako bagaż, z którego nie chcą lub nie mogą zrezygnować.

Solidny fundament dla tego „pociągu w ciągłej podróży” stanowią najważniejsze aspekty: dostosowanie do zmian, indywidualne podejście, wsparcie emocjonalne, współpraca, aktywne uczenie się, kultura innowacji, zrównoważony rozwój. Jesteśmy przekonani, że nasz „pędzący pociąg” z powodzeniem będzie przewoził kolejnych uczniów i nauczycieli ku przyszłości. O naszej szkole w procesie zmiany opowiedzieliśmy podczas konferencji INSPIR@CJE 2024 w Warszawie – zachęcamy do obejrzenia nagrania „O pociągu do edukacji i bagażu, który zabraliśmy – kilka historii z nowego/starego Radowa Małego”:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorach: Barbara Chałka jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Radowie Małym. Od wielu lat pracuje innowacyjnymi metodami. Pracuje bez ocen. Prowadzi zespół teatralny Bajkoludy. Jacek Mielcarek jest dyrektorem w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Radowie Małym. Nauczyciel języka angielskiego, informatyki oraz zajęć z robotyki, programowania i druku 3D. Ambasador w projekcie Wiosna Edukacji. Koordynował takie programy i projekty jak: eTwinning, Erasmus+, POWER, ASHOKA, oraz Polsko-Ukraińską Radę Wymiany Młodzieży. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie