Szkoła w zmianie (1)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Radowie Małym od dawien dawna jest jak „pociąg w ciągłej podróży”. Edukacyjnej podróży oczywiście. Ten pociąg napotyka na różne stacje i problemy. Każda z tych stacji to cele do osiągnięcia, a przystanki pozwalają na refleksję nad kierunkiem i tempem dalszej podróży.

Jako osoby współpodróżujące w tym pociągu, możemy stwierdzić, że podróż ta bywa trudna i wymagająca dla wielu nauczycieli. Wymaga od nich ciągłego rozwoju, aktualizowania metod nauczania, by sprostali wymaganiom i nowym trendom w edukacji. Są w tej podróży ludzie, którzy wierzą w to, że edukacja ma wielki potencjał i moc, by zmieniać życie, otwierać drzwi do nowych możliwości i inspirować do działania. Dlatego też ten nasz pociąg jest motorem do rozwoju i podejmowania nowych wyzwań. Jest on też przyjazny i otwarty dla wszystkich, co sprawia, że wspólna nasza podróż staje się bardziej komfortowa i inspirująca. Podejmowane są różnorodne inicjatywy, projekty, zajęcia warsztatowe w pracowniach tematycznych i artystycznych, nowe technologie, także przestrzeń do dzielenia się pomysłami i kreatywnością to ważne elementy, które nadają sensu i znaczenia tej podróży.

Trwałość i ciągłość zmian zapewniają ludzie, którzy wspólnie tworzyli swoje działania i zabierają je dalej w edukacyjną podróż jako bagaż, z którego nie chcą lub nie mogą zrezygnować.

Solidny fundament dla tego „pociągu w ciągłej podróży” stanowią najważniejsze aspekty: dostosowanie do zmian, indywidualne podejście, wsparcie emocjonalne, współpraca, aktywne uczenie się, kultura innowacji, zrównoważony rozwój. Jesteśmy przekonani, że nasz „pędzący pociąg” z powodzeniem będzie przewoził kolejnych uczniów i nauczycieli ku przyszłości. O naszej szkole w procesie zmiany opowiedzieliśmy podczas konferencji INSPIR@CJE 2024 w Warszawie – zachęcamy do obejrzenia nagrania „O pociągu do edukacji i bagażu, który zabraliśmy – kilka historii z nowego/starego Radowa Małego”:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorach: Barbara Chałka jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Radowie Małym. Od wielu lat pracuje innowacyjnymi metodami. Pracuje bez ocen. Prowadzi zespół teatralny Bajkoludy. Jacek Mielcarek jest dyrektorem w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Radowie Małym. Nauczyciel języka angielskiego, informatyki oraz zajęć z robotyki, programowania i druku 3D. Ambasador w projekcie Wiosna Edukacji. Koordynował takie programy i projekty jak: eTwinning, Erasmus+, POWER, ASHOKA, oraz Polsko-Ukraińską Radę Wymiany Młodzieży. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie