Nawigator Edukacji pomoże w wyborze kierunku kształcenia

fot. sxc.hu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

We wrześniu na ministerialnej platformie Edukacja.gov.pl dostępne będzie całkiem nowe narzędzie – Nawigator Edukacji. Jego zadaniem będzie pomoc uczniom szkół ponadpodstawowych w świadomym i w pełni przemyślanym wyborze kolejnych etapów kształcenia. Wszystkie uczelnie prowadzące studia I stopnia i jednolite studia magisterskie mogą uzupełnić dane o swojej ofercie wypełniając ankiety w systemie POL-on.

Nawigator Edukacji może okazać się pomocny uczniom ostatnich klas szkół ponadpodstawowych w wyborze przedmiotów maturalnych, które będą zdawali w maju 2024 r. Wybór ten wiąże się ściśle z wymaganiami rekrutacyjnymi określonymi przez uczelnie. Dlatego też, w celu zasilenia nowego narzędzia aktualnymi danymi, Ośrodek Przetwarzania Informacji na polecenie MEiN przygotował specjalną ankietę w systemie POL-on – moduł Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych. Jej celem jest zebranie bezpośrednio od uczelni informacji dotyczących rekrutacji na poszczególne kierunki studiów na rok akademicki 2024/2025.

Informacje uzupełnione przez ośrodki akademickie do 21 sierpnia 2023 r. będą widoczne w ramach pierwszej edycji narzędzia Nawigator Edukacji, dedykowanego przede wszystkim kandydatom na studia.

Narzędzie to sprzyja jednocześnie popularyzacji i promocji oferty edukacyjnej polskich uczelni. Będzie to narzędzie w pełni bezpłatne, czerpiące dane z informacji już sprawozdawanych do systemu POL-on. Ma ono za zadanie znacząco odciążyć pracowników uczeni, a także ograniczyć koszty związane z promocją oferty edukacyjnej.

Wskazówki dotyczące wypełnienia ankiety znajdują się tutaj.

 

(Źródło: Ośrodek Przetwarzania Informacji - Państwowy Instytut Badawczy)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie