Nawigator Edukacji pomoże w wyborze kierunku kształcenia

fot. sxc.hu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

We wrześniu na ministerialnej platformie Edukacja.gov.pl dostępne będzie całkiem nowe narzędzie – Nawigator Edukacji. Jego zadaniem będzie pomoc uczniom szkół ponadpodstawowych w świadomym i w pełni przemyślanym wyborze kolejnych etapów kształcenia. Wszystkie uczelnie prowadzące studia I stopnia i jednolite studia magisterskie mogą uzupełnić dane o swojej ofercie wypełniając ankiety w systemie POL-on.

Nawigator Edukacji może okazać się pomocny uczniom ostatnich klas szkół ponadpodstawowych w wyborze przedmiotów maturalnych, które będą zdawali w maju 2024 r. Wybór ten wiąże się ściśle z wymaganiami rekrutacyjnymi określonymi przez uczelnie. Dlatego też, w celu zasilenia nowego narzędzia aktualnymi danymi, Ośrodek Przetwarzania Informacji na polecenie MEiN przygotował specjalną ankietę w systemie POL-on – moduł Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych. Jej celem jest zebranie bezpośrednio od uczelni informacji dotyczących rekrutacji na poszczególne kierunki studiów na rok akademicki 2024/2025.

Informacje uzupełnione przez ośrodki akademickie do 21 sierpnia 2023 r. będą widoczne w ramach pierwszej edycji narzędzia Nawigator Edukacji, dedykowanego przede wszystkim kandydatom na studia.

Narzędzie to sprzyja jednocześnie popularyzacji i promocji oferty edukacyjnej polskich uczelni. Będzie to narzędzie w pełni bezpłatne, czerpiące dane z informacji już sprawozdawanych do systemu POL-on. Ma ono za zadanie znacząco odciążyć pracowników uczeni, a także ograniczyć koszty związane z promocją oferty edukacyjnej.

Wskazówki dotyczące wypełnienia ankiety znajdują się tutaj.

 

(Źródło: Ośrodek Przetwarzania Informacji - Państwowy Instytut Badawczy)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie