Lektura przed pierwszym dzwonkiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na rynek trafiła publikacja „Pierwszy rok nauczania. Jak osiągnąć sukces?’’, autorstwa prof. Richarda D. Kellough, wydana przez Wolters Kluwer Polska. Propozycja ta powinna zainteresować nauczycieli nauczania początkowego, choć stanowi również zbiór cennych informacji dla rodziców, których dzieci dopiero rozpoczynają przygodę z edukacją.PHOTO: SXC.HU

Początek edukacji szkolnej jest wielkim przeżyciem dla dziecka i jego rodziców. Warto popatrzeć na tę nową sytuację okiem doświadczonych amerykańskich pedagogów i skorzystać z zawartych w książce praktycznych porad. Ciężar i odpowiedzialność za edukację naszych pociech spoczywa nie tylko na barkach szkoły. Dlatego tak przydatne okazują się rozdziały dotyczące pomysłów jak motywować dziecko czy te dotyczące dbania o pozytywne relacje nauczyciel – rodzic.

Jak twierdzi sam autor, nauczanie to sztuka, ale także nauka. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice przed pierwszym dzwonkiem powinni przejrzeć tę lekturę by z większą pewnością i entuzjazmem wkroczyć w nową przygodę jaką jest rozpoczęcie edukacji najmłodszych. Książka zwiększa szansę na czerpanie satysfakcji zarówno z pracy w szkole, jak i wspierania własnego dziecka w nowym etapie życia, jakim niewątpliwie jest początek szkolnych obowiązków.

(C) Wolters Kluver

W kontekście tematu, którego dotyczy należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie podejście nauczycieli do młodych umysłów, jakie rozpoczynają szkolną edukację. W wieku 6-7 lat umysł człowieka ma największą ilość otwartych połączeń neuronalnych i należy w taki sposób prowadzić edukację, aby nie zniszczyć dziecięcej ciekawości świata, nie zahamować kreatywności i pozbawić dzieci radości z bycia w szkole. Przestroga zwłaszcza dla młodych nauczycieli i dla tych, którzy już bardzo długo pracują w szkołach i wykazują dużą rutynę w wykonywaniu swoich obowiązków.

Richard D. Kellough jest emerytowanym profesorem Wydziału Edukacji Uniwersytetu Stanowego Kaliforni w Sacramento, gdzie pracował przez 30 lat. Jest uznanym amerykańskim autorem publikacji poświęconych nauczaniu w szkołach podstawowych i średnich (K-12).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie