A na początku było...

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Skąd się wzięliśmy? Jak to się wszystko zaczęło? To najbardziej fundamentalne pytania we wszechświecie. Ale stawiamy sobie także wiele innych, bardziej „prozaicznych” pytań. Na część z nich możemy już uzyskać odpowiedź. Redaktorzy uznanego magazynu "NewScientist" napisali książkę „Początki (prawie) wszystkiego”, która pomoże wyjaśnić wiele zjawisk, tajemnic i zagadek związanych z rozwojem naszej cywilizacji.

"Początki (prawie) wszystkiego" to wybór współczesnych historii o różnego rodzaju początkach ukazanych z punktu widzenia nauki. Zawiera najważniejsze, najciekawsze i najbardziej zaskakujące fakty w 53 rozdziałach, prezentujących niesamowicie szerokie, wręcz oszałamiające spektrum zagadnień – jest tu (prawie) wszystko o początkach (prawie) wszystkiego: wszechświata, życia, cywilizacji – znakomicie wyjaśnione i zilustrowane.

"Zawsze fascynowały mnie początki. Jako dziecko często spacerowałem po wybrzeżu Yorkshire z mamą, tatą i siostrą; kiedy wydłubywaliśmy z klifów amonity, belemnity i wymarłe małże, zastanawiałem się: Skąd one się wzięły? Jak wyglądała Ziemia, kiedy żyły?” – pisze Graham Lawton, redaktor naczelny „New Scientist”, autor publikacji. „Dwadzieścia lat temu, kiedy zostałem dziennikarzem popularnonaukowym, zdałem sobie sprawę, jak silnie historie o początku świata oddziałują na naszą wyobraźnię. »Skąd się wzięliśmy?« to jedno z najbardziej głębokich, fundamentalnych pytań, jakie sobie zadajemy. (Inne to: »Jak należy żyć?« oraz »Dokąd zmierzamy?«, ale te zostawmy na inną okazję). Jestem przekonany, że częścią natury ludzkiej jest obserwowanie świata lub stawianie egzystencjalnych pytań i rozważanie: »Jak to możliwe?«.”

To dobra książka dla osób zajmujących się lub interesujących się (własną) edukacją. Zawarte w niej grafy i ilustracje mogą stanowić cenną pomoc dydaktyczną na lekcjach przedmiotowych, podczas omawiania zagadnień związanych z rozwojem zarówno cywilizacji człowieka, jak i naszej planety.

Notka o publikacji:

Graham Lawton, Początki (prawie) wszystkiego.
Wydawnictwo Insignis Media, 2018. ISBN978-83-66071-44-5

 

(Źródło: Insignis Media)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie