Laboratorium edukacji multimedialnej

Nowoczesna edukacja
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Era Wiedzy stawia przed nowoczesnym społeczeństwem wyzwanie doskonalenia sposobów nauczania i uczenia się. Technologia w szkole oznacza nie tylko obecność nowoczesnych urządzeń, ale przede wszystkim tworzenie właściwych warunków do korzystania z nich. Niezbędne jest opracowanie efektywnych metod kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań.YouTube.com

Kluczem do lepszych wyników jest nauczanie zindywidualizowane. Tradycyjne metody nie pozwalają na nauczanie odpowiadające potrzebom i możliwościom uczącego się – przynajmniej są trudne do zastosowania. Oswojenie nowych technologii i ich intensywne wykorzystanie pozwala na urzeczywistnienie idei zindywidualizowanego nauczania.

Laboratorium Edukacji Multimedialnej (LEM) Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jest miejscem, w którym prezentowane są innowacyjne rozwiązania edukacyjne i ciekawe pomysły na wykorzystanie technologii informacyjnych w szkole. To platforma służąca wymianie doświadczeń związanych z edukacją interaktywną i promocją najciekawszych rozwiązań metodycznych. Tutaj powstają koncepcje edukacji on-line, programy szkoleń e-learningowych.

W LEM tworzone są scenariusze filmów edukacyjnych, webcasty i instrukcje tworzenia samodzielnie kursów wirtualnych. Laboratorium współpracuje z największymi firmami zajmującymi się e-learningiem, wdrażaniem i wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT, takimi jak IBM, WiedzaNet, Altkom, 4system i wieloma ośrodkami akademickimi będącymi liderami e-learningu w Polsce. W LEM powstał na zamówienie Ministerstwa Edukacji Narodowej film promujący portal edukacyjny Scholaris i rozpoczął pracę nad jego rozwojem. LEM rozpoczęło pracę związane z promocją edukacji opartej na technologii i środowisku WEB 2.0.  LEM patronuje wszelkim inicjatywom edukacyjnym zajmujących się m.in. edukacją mobilną, poszukuje nowych modeli dydaktyki opartej na grach dydaktycznych, portalach społecznościowych, ponadto inicjuje konkursy dla uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania w szkolnej dydaktyce nowoczesnej technologii.

W LEM tworzone są dla systemu doskonalenia nauczycieli standardy kursów e-learning. W tym celu  powstała platforma kształcenia na odległość CODN promująca różne formy szkoleń on-line. Ponadto uruchomiono specjalną stronę wideowykładów skierowanych do nauczycieli.

(Notka o autorze: Witold Kołodziejczyk jest członkiem e-Redakcji Edunews.pl, dyrektorem i twórcą Collegium Futurum w Słupsku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie