Gry odciągają od egzaminów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawie co piąty student przyznaje się do tego, że zdarzyło mu się oblać egzamin z powodu gier - wynika z badania „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” przeprowadzonego przez internetowy magazyn IGRA.photo: sxc.hu

Studenci wrócili na uczelnie. Tymczasem w świecie gier okres jesienno-zimowy zwykle oznacza gorączkę długo wyczekiwanych premier. Co najmniej kilka spośród głośnych produkcji zapowiadanych na ten rok od jakiegoś czasu kusi już graczy z półek sklepowych.

Do typowych czasopochłaniaczy można zaliczyć Diablo III, Borderlands 2, FIFA 2013 i World of Warcraft, które w tym roku doczekało się czwartego rozszerzenia - Mists of Pandaria. Pokus komputerowych i konsolowych jest więc sporo, a studenci otwarcie przyznają się do tego, że sesja na uczelni czasami przegrywa z sesją przed monitorem lub z padem w dłoni.

Oblewasz i grasz

Z badania „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” wynika, że prawie co piątemu studentowi (19%) zdarza się wskazywać granie na konsoli, komputerze lub urządzeniu przenośnym - jako powód oblania egzaminu. Okazuje się, że gry są również częstym powodem studenckiej absencji na egzaminie lub zajęciach - odpowiedziało tak łącznie 17% ankietowanych.

Na szczęście na bardzo częstą nieobecność z powodu gier wskazało zaledwie 2% przepytywanych studentów, od czasu do czasu - 5%, a rzadko - 10%. Większa część żaków (83%) przyznała, że nigdy z tego powodu nie opuściła zajęć. Zaledwie co dziesiąta osoba przyznała się do tego, że zdarzyło jej się grać w czasie zajęć, np. na komórce lub urządzeniu przenośnym.

Gracze z uczelni wyższych do nadwrażliwców na pewno nie należą. Zaledwie 11% ma wyrzuty sumienia z powodu poświęcania nadmiernej ilości czasu na granie, zamiast na naukę, 6% respondentów nie umiało odpowiedzieć na pytanie, a grających beztrosko było aż 82%.

Studenci optymistycznie podchodzą do roli, jaką gry mogą odegrać w edukacji. Aż 28% respondentów odpowiedziała twierdząco na pytanie o to, czy gry mogą być przydatne w nauce.

Na koniec prognozujemy największego czasopochłaniacza trwającego roku akademickiego: 6% studentów z listy pochłaniających gier wybrało Diablo III, 4% - World of Warcraft, 2% - FIFA 2013, a po jednym procencie otrzymały: Borderlands 2 i przedpremierowy Medal of Honor Warfighter. Prawie co dziesiąta osoba wskazała inny tytuł, a najwięcej (78%) nie potrafiło wskazać największego złodzieja czasu wśród gier sezonu 2012/2013. Widocznie przed pierwszym kolokwium wolą nie wywoływać wilka z lasu.

Badanie „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” zostało przeprowadzone przez redakcję internetowego magazynu IGRA (magazynigra.wordpress.com) wśród studentów szkół wyższych w Warszawie w dniach 1-22 września 2012 techniką wywiadu bezpośredniego na losowo wybranej próbie 768 osób w wieku 19 i więcej lat.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie