Uczniowie nie dbają o bezpieczeństwo w sieci

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Młodzież w wieku szkolnym nie przywiązuje wystarczającej wagi do bezpieczeństwa w sieci, a rodzice nie zdają sobie sprawy z zagrożeń wynikających z niewiedzy swoich dzieci – wynika z badania firmy Librus. Połowa badanych uczniów i jedna trzecia rodziców podaje swoje dane osobowe w serwisach internetowych, najczęściej w społecznościowych i e-sklepach.

W Internecie obecna jest praktycznie cały czas połowa uczniów oraz co piąty rodzic. Deklaratywnie z wiedzą o zagrożeniach nie jest chyba źle: 68% uczniów i 61% rodziców uważa, że potrafi dbać o bezpieczeństwo swoich danych osobowych. Około 80% badanych spotkało się z informacjami na temat zagrożenia związanego z publikowaniem w internecie zdjęć czy podawaniem tam danych osobowych, taka sama grupa słyszała o kradzieży danych osobowych także z zabezpieczonych systemów, a ponad 70% – o wykorzystaniu powierzonych danych przez nieupoważnione osoby.

„Młodzież i rodzice znają zagadnienie bezpieczeństwa danych osobowych, jednak bardzo często mają kłopot z tym, jak właściwie o nie dbać. Nierzadko akceptują regulaminy bez ich czytania. Nie zdają sobie sprawy z tego, że być może ich dane będą gdzieś dalej powierzane, a wizerunek zostanie w jakiś sposób wykorzystany. Nasz raport „Bezpieczeństwo w sieci” ma zwrócić uwagę na ten problem, zwłaszcza teraz – w okresie wakacji, gdy używamy obcych sieci Wi-Fi lub wrzucamy do sieci materiały z wakacji – mówi Tomasz Babicz z Librusa.

Zarówno dzieci, jak i rodzice wiedzę na temat bezpieczeństwa danych czerpią głównie z mediów. 59% uczniów o zagrożeniach związanych z udostępnianiem danych słyszało na lekcjach w szkole. Rzadziej temat ten pojawia się w rozmowach z rodzicami. Według uczniów jest on poruszany jedynie w co trzecim domu. Pole do poprawy jest dość duże.

Badanie „Bezpieczeństwo w sieci” zostało przeprowadzone w czerwcu 2017 r. wśród ponad 12 tysięcy uczniów i prawie 11 tysięcy rodziców. Ankietowani odpowiedzieli na szereg pytań związanych ze sposobem korzystania z Internetu i świadomością zagrożeń wynikających z udostępniania danych osobowych.

 

Źródło: Librus

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie