Efekty zdalnego nauczania

fot. Pexels.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Badacze edukacyjni zastanawiają się, na ile nauczanie zdalne jest efektywne. Przedstawię klika wyników badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych. Myślę, że podobne wyniki można byłoby uzyskać w Polsce i na całym świecie.

W październiku RAND Corporation przeprowadzała ankietę wśród 1082 nauczycieli i 1147 dyrektorów szkół amerykańskich, pytając o ich dotychczasowe doświadczenia z roku szkolnego 2020/21. Oto kilka wyników:

Wolniejsze tempo nauki

Z raportu wynika, że zajęcia nie toczą się w normalnym tempie:

  • Dwie trzecie nauczycieli stwierdziło, że większość ich uczniów była mniej przygotowana do lekcji niż w roku szkolnym 2019/2020.
  • 56%nauczycieli stwierdziło, że zrealizowało połowę lub mniej niż połowę treści programu nauczania.
  • Tylko około 1 z 5 nauczycieli powiedział, że pracuje według tego samego harmonogramu lekcji, co poprzednio.

Absencja

Tej jesieni zwiększyła się absencja uczniów w szkole. Nauczyciele twierdzili, że średnio tylko 91% procent uczniów uczestniczyło w lekcjach codziennie. Przy czym w edukacji hybrydowej było to 85%, a w czysto zdalnej 84%. Lepiej przedstawiała się frekwencja w nauczaniu rzeczywistym.

Wykonywanie zadań

Zmniejszyła się też obowiązkowość w oddawaniu przez uczniów prac. W edukacji rzeczywistej 82% uczniów oddało większość lub wszystkie prace, a w edukacji zdalnej tylko 62%.Efekty zdalnego nauczania

 

Notka o autorce: Danuta Sterna – była nauczycielka matematyki i dyrektorka szkoły, ekspertka merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS) (prowadzonym przez CEO i PAFW), autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl. Dane zaczerpnięte z artykułu Sarah Schwartz z 16 listopada 2020 w EdWeek.org.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie