e-Studenci wskazują, co jest dla nich ważne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageW epoce Web 2.0 zrozumienie potrzeb osób uczących się jest najważniejszym wyzwaniem dla wszystkich instytucji edukacyjnych. Nowy raport brytyjskiej Joint Information Systems Committee (JISC) „In Their Own Words” zwraca uwagę na korzyści, możliwości i wyzwania e-learningu pod kątem użytkownika.

 

Raport jest częścią programu „Learner Experience of e-Learning” i podsumowuje materiał badawczy pozyskany w pierwszej części projektu, dając możliwość bezpośredniego wglądu w praktykę korzystania przez studentów z zasobów e-learningowych w procesie edukacji. Zawiera analizy pięciu nagrań video użytkowników kursów e-learning, płytę CD z oryginalnymi wypowiedziami i serię krótkich podpowiedzi pod kątem różnych sektorów edukacji.

Raport dał e-studentom możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami, przedstawienia różnych sposobów rozumienia i wykorzystania nowych technologii informacyjnych w edukacji oraz oczekiwań wobec dostawców e-learningu. Analiza wypowiedzi tych praktyków e-learningu może mieć duże znaczenie dla projektowania odpowiedniego środowiska IT, stworzenia właściwych propozycji akademickich i systemu wsparcia procesu nauczania w e-learningu.

ImageWśród osób, które zgodziły się wypowiedzieć byli: Laura, studentka uczelni wyższej, która dojeżdżając na studia odsłuchuje wykłady na swoim iPodzie; Finbar, który choć ma niepełne wykształcenie, odkrył, że rewolucja cyfrowa daje możliwość kontynuacji nauki takim osobom jak on, pomimo rozlicznych obowiązków związanych z utrzymaniem całkiem sporej rodziny; Jenny i Emma, dzielący się doświadczeniami z bycia trenerami wykorzystującymi narzędzia e-learningowe w szkoleniach; Melvyn i Julie rozmawiający o tym, w jakim stopniu wykorzystanie technologii podczas kończenia studiów wpłynęło na ich ambicje i decyzje życiowe; Paul, Simon i Beth, którzy rozmawiają o tym, jak technologie ułatwiają uczenie się i w jaki sposób różnego rodzaju oprogramowanie rozwija ich umiejętności rozwiązywania zadań i problemów oraz pozwala na lepsze wykorzystanie teorii w praktyce.

Dzięki wypowiedziom tych osób raport „In Their Own Words” jest cennym źródłem wiedzy dla instytucji edukacyjnych, dającym podpowiedzi i wskazówki, w jaki sposób można lepiej przygotować ofertę e-learningu. Raport dostępny jest na stronie internetowej JISC

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie