Globalna pandemia sparaliżowała wiele sektorów życia społecznego. Duży kryzys przeżywa oświata, która w związku z trwającą już prawie miesiąc w naszym kraju kwarantanną, została „jakoś” przeniesiona "do internetu". Kształcenie na odległość napotyka ciągle na wiele problemów – brak sprawdzonych narzędzi edukacyjnych oraz kompetencji i doświadczenia w nauczaniu zdalnym. To między innymi rezultat wielu lat zaniedbań po stronie MEN, jak i pomylonej hierarchii priorytetów, którą forsowano do niedawna pod hasłem tzw. "dobrej zmiany".
W obliczu wspomnianych utrudnień oświata staje przed dużym wyzwaniem: organizacyjnym oraz wykonawczym. W jaki sposób poradzić sobie z barierami, które narzuca nauczanie zdalne? Jakie rozwiązania wprowadzić, aby nie ucierpiała jakość nauczania, a uczniowie mogli bez przeszkód realizować programy dydaktyczne? Jak zreorganizować harmonogram nauczania? Jak wspierać rodziców i opiekunów, a nie zrzucać na ich barki dodatkowe zadanie nauczania?
Odpowiedzi na te pytania starają się znaleźć eksperci tworzący alert edukacyjny. Jest to cykl opinii i rekomendacji tworzonych w ramach Open Eyes Economy Summit w odpowiedzi na bieżące problemy społeczno-gospodarcze, w tym dotyczące funkcjonowania oświaty (tworzy je zespół ekspertów: prof. Przemysław Czapliński, prof. Michał Federowicz, prof. Anna Giza-Poleszczuk, prof. Anna Karwińska, dr Marcin Kędzierski, dr Marcin Zwierżdżyński, Oktawia Gorzeńska, Jerzy Wiśniewski, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Paweł Kudzia).
Zapraszamy do lektury:
Alert edukacyjny 1 - Pomylona hierarchia
Alert edukacyjny 2 - Nie zamieniajmy rodziców w nauczycieli i korepetytorów
(Źródło: OEES)