Oszczędzanie energii to czysty zysk

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja konsumenckaDlaczego ten rachunek za prąd jest taki wysoki? To pytanie ciągle zadaje sobie jeszcze wiele rodzin. Jak wynika z badań, Polacy nie mają raczej we krwi oszczędzania na co dzień i ciągle ponoszą wysokie koszty związane z utrzymaniem swoich domów. A tak prosto można zmniejszyć wydatki na energię elektryczną. Wystarczy szczypta edukacji i trochę samodyscypliny.
 
Edukacja konsumenckaPopularność (już XIII) Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik postanowiła wykorzystać firma Vattenfall, jednego z czołowych dostawców energii elektrycznej, działająca również w Polsce. Przygotowała największy namiot, w którym wszechstronnie zaprezentowano możliwości oszczędzania i racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej.

Można było zapoznać się z historią sektora energetycznego – od wykorzystywania węgla kamiennego po współczesne, nowoczesne elektownie wodne, wiatrowe i atomowe; zobaczyć luksusowe Volvo z napędem elektrycznym; przejść się po modelowym mieszkaniu, w którym każdy mógł na własne oczy zobaczyć i uświadomić sobie koszty, jakie ponosi przy korzystaniu z wielu podstawowych urządzeń domowych. To właśnie ten ostatni element wystawy wzbudzał największe zainteresowanie zwiedzających – wiele osób zdobyło cenne informacje, jak mogą zaoszczędzić nawet i kilkadziesiąt procent rocznych wydatków na utrzymanie domu.

O domowym oszczędzaniu, czyli praktycznej edukacji finansowej na co dzień, rozmawiamy z Łukaszem Zimnochem, rzecznikiem prasowym Vattenfall.

{mp3}oszczedzaniewdomu{/mp3}
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie