Szkoły i kreatywność

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

system oświatySzkoły publiczne zabijają kreatywność narzucając wszystkim uczniom jeden styl uczenia się. Nie powinniśmy na to pozwalać, ponieważ każdy uczeń jest inny i uczy się w odmienny sposób. Szkoła to nie fabryka, która ma produkować absolwentów. Na to jedno z najbardziej istotnych zaniedbań publicznej edukacji zwraca uwagę Sir Ken Robinson podczas TEDTalks.

Dzięki Mindblowing.pl możemy już obejrzeć z polskimi napisami wystąpienie Kena Robinsona na konferencji TEDTalks w 2006 r. Warto poświęcić te niecałe 20 minut aby obejrzeć dwa filmy dokumentujące wystąpienie świetnego mówcy, który potrafi celnie i dowcipnie krytykować wady systemu oświaty wymyślonego jeszcze w XIX wieku.

Robinson zwraca uwagę na różne style uczenia się i indywidualne preferencje ucznia. Podkreśla, że niestety na całym świecie żyją miliony wybitnie utalentowanych osób, które nie rozwinęły swóich talentów właśnie z powodu niewłaściwej i niedopasowanej do ich osobistych preferencji edukacji szkolnej.

i druga część wystąpienia:

TEDTalks (TED to akronim od Technology, Entertainment, Design) to jeden z najciekawszych cykli międzynarodowych konferencji, który zapoczątkowany został w 1984 r. Celem konferencji jest zebranie w jednym miejscu najbardziej kreatywnych umysłów świata, aby mogli oni - dzieląc się swoją życiową wiedzą – pogłębiać rozumienie problemów rozwoju cywilizacyjnego i inspirować społeczność światową do działań zmieniających świat.

Sir Ken Robinson jest światowej sławy autorytetem w dziedzinie rozwoju kreatywności, innowacji i kapitału ludzkiego. Współpracuje z rządami wielu państw Europy i Azji, instytucjami międzynarodowymi, największymi firmami świata z rankingu Fortune 500, fundacjami, stowarzyszeniami i instytucjami kulturalnymi.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie