Sztuczna Inteligencja pisze pracę dyplomową i zdaje test z nauk ekonomicznych

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Po obejrzeniu paru youtuberów zachwycających się usługą AI – ChatGPT zrobiłem sobie kawę i postanowiłem, że wejdę w rolę studenta (sam funkcjonuję ponad 10 lat w szkole wyższej jako promotor prac dyplomowych), któremu nie chce się pisać pracy (ale wiadomo – trzeba…) i postanawia wykorzystać informacje z seminarium dyplomowego do formułowania poprawnych poleceń dla sztucznej inteligencji, żeby ta napisała za niego pracę. Zatem… zapnij pasy i poczytaj zapis mojej rozmowy z ChatGPT.

Jeśli ta technologia będzie ogólnodostępna i bardziej wydajna, to wydaje się, że zmieni życie każdej osoby na świecie. Nie jest to jakaś zabawka ani gra, tylko narzędzie, które postawi na głowie rynek pracy i systemy oświaty. Jeśli nauczyciele będą nadal oczekiwać od uczniów i studentów w Polsce głównie wiadomości odtwórczych to uczniowie i studenci przestaną samodzielnie pisać teksty (bo po prostu AI za nich napisze) i nawet uczyć się odpowiedzi do testów. Rola, zadania i kompetencje nauczycieli zmienią się zasadniczo. I to wcale nie w odległej przyszłości...

Konwersacja z AI odbywa się w formie czatu. Językiem swobodnym, używanym na co dzień, zadaje się pytania/polecenia i wpisuje się je przez klawiaturę w okienka tekstowe (stąd nazwa „czat”). Dla ułatwienia lektury wprowadziłem różne kolory tekstu:

  • polecenie dla AI – czcionka czerwona, pogrubiona – autor: człowiek – dr Krzysztof Śmiatacz,
  • tekst i komentarze do poleceń – czcionka czarna, pogrubiona – autor: nadal człowiek jak wyżej,
  • odpowiedzi na wydane polecenia – czcionka brązowa – Sztuczna Inteligencja (AI), ChatGPT.

Kliknąłem link: https://chat.openai.com/auth/login i ukazała mi się skromna w treści strona z okienkiem do wpisywania treści.

Zatem do dzieła. Zapraszam do lektury mojej rozmowy z ChatGPT:

Sztuczna Inteligencja pisze pracę dyplomową (PDF)

 

Notka o autorze: dr Krzysztof Śmiatacz - wykładowca akademicki, szkoleniowiec, mediator. Pasjonat wykorzystywania technologii IT w celu oszczędzania czasu.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie