Dobry start – jak wdrażać uczniów do obowiązków szkolnych

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Istnieją sprawdzone metody na angażowanie uczniów do obowiązków szkolnych, sposoby na tworzenie atrakcyjnych zajęć i zadań dla dzieci oraz różne pomysły na komunikację z rodzicami. Najlepiej, jak takie działania zostaną uruchomione na samym początku roku szkolnego – dobry start w szkole jest bardzo ważny.

Już we wrześniu angażuję uczniów w realizację projektu eTwinning Dobry start. Wspólnie z nauczycielami partnerskich szkół w połowie sierpnia planuje zadania, które rozbudzą ciekawość dziecięcą, zachęcą do podejmowania różnorodnych wyzwań edukacyjnych. Dzieci współtworzą w grupach klasowe zasady, uczą się korzystać z programów edukacyjnych, wspólnie ustalają reguły bezpiecznego korzystania z Internetu. Uczniowie odkrywają swoje zainteresowania, a w czasie spotkań online z partnerskimi grupami, poznają pasje rówieśników i wymieniają się swoimi szkolnymi doświadczeniami. Współpraca partnerska rozbudza poczucie przynależności grupowej, rozwija kreatywność, kompetencje miękkie, językowe, uczy tolerancji i dostrzegania potrzeb partnerów. Praca metodą projektów jest ciekawym wyzwaniem i dla najmłodszych uczniów i ich nauczycieli.

Dobrym pomysłem jest też uruchomienie bloga klasowego i zachęcanie uczniów do traktowania go jako kolejnego miejsca, w którym „spotyka się” nasza klasa. Na prowadzonym przeze mnie blogu uczniowie znajdują dla siebie dodatkowe zadania, umożliwiające doskonalenie umiejętności szkolnych. Uczą się, jak właściwie wykorzystywać nowe technologie i pod opieką dorosłego tworzą pierwsze prace z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. To ważne też dla rodziców uczniów - mają wgląd w opis działań uczniowskich. Na bieżąco mogą śledzić życie w klasie, cele i efekty podejmowanych działań. Prowadzenie klasowego bloga to nowoczesna forma komunikacji z uczniami i opiekunami. Śmiało zastępuje tradycyjną, klasową kronikę.

O działaniach projektowych kierowanych do najmłodszych uczniów oraz zaletach prowadzenia klasowego bloga, jako narzędzia pracy współczesnego nauczyciela opowiadałam podczas mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024 – zapraszam do posłuchania:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.


Notka o autorce: Dorota Deroń jest dyplomowaną nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu. Ambasadorka programu eTwinning, trenerka w programie Lekcja ENTER 2023, wyróżniana odznaką MIEE od 2020, laureatka Listy100 SPRUC 2023. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie