Edukacja konsumencka w gospodarce opartej na wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W świecie Web 2.0, czyli większej aktywności internautów w tworzeniu zawartości Internetu i silnych społeczności internautów, edukacja konsumencka podejmowana przez firmy nabiera jeszcze większego znaczenia. Dziś każdy konsument może się okazać internautą, który będąc niezadowolony z usług konkretnej firmy, ma możliwość zepsucia jej opinii w społeczności internautów (marketing szeptany i wirusowy). Znane są już przypadki wykorzystywania siły serwisów internetowych do napiętnowania nieuczciwych wobec klientów działań firmy, co przekładało się na poważne straty finansowe. Badania przeprowadzone w USA pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na fałszywe recenzje i opinie pojawiające się w internecie. 30%. badanych twierdzi, że to jest już poważny problem. 57% osób przepytywanych przez WPP Group przyznaje, że wykrycie tego typu oszustwa wpłynęłoby negatywnie na ich decyzję o zakupie.

 

Coraz większa liczba konsumentów ucieka również od tradycyjnych przekazów reklamowych i jest nimi wyraźnie znudzona. Sztampowe reklamy w radiu, telewizji i prasie kosztują firmy bardzo dużo (efekt przywiązania do wskaźnika GRP), ale nie przyciągają już skutecznie uwagi konsumentów. Należy zatem poszukiwać innych narzędzi komunikacji z konsumentem. Nowoczesny konsument interesuje się rzeczami, które dają mu konkretne korzyści. Kolejna gwiazda reklamująca w telewizji lokatę oszczędnościową nie wywołuje prawie żadnej reakcji oglądających. Konsument musi odnaleźć nową wartość w przekazie marketingowym firmy. Taką wartość może zapewnić rzetelna edukacja konsumencka podejmowana przez firmę, ale również połączenie edukacji konsumenckiej z rozrywką, czyli Edutainment, bo dzięki temu konsument może się także dobrze bawić.

 

Podsumowując – nowoczesny konsument wchodzący w relację z przedsiębiorstwem (także przez pośrednika) potrzebuje ze strony firmy przede wszystkim rzetelnej i zrozumiałej informacji, poważnego traktowania, dobrej komunikacji z przedstawicielem firmy oraz otwartości na dialog. Takie oczekiwania konsumenta jest w stanie spełnić nowoczesny program edukacyjny wykorzystujący media i różne narzędzia komunikacyjne w celu dostarczenia mu wiedzy i umiejętności potrzebnych do swobodnego funkcjonowania na rynku.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie