Edukacja konsumencka w gospodarce opartej na wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W świecie Web 2.0, czyli większej aktywności internautów w tworzeniu zawartości Internetu i silnych społeczności internautów, edukacja konsumencka podejmowana przez firmy nabiera jeszcze większego znaczenia. Dziś każdy konsument może się okazać internautą, który będąc niezadowolony z usług konkretnej firmy, ma możliwość zepsucia jej opinii w społeczności internautów (marketing szeptany i wirusowy). Znane są już przypadki wykorzystywania siły serwisów internetowych do napiętnowania nieuczciwych wobec klientów działań firmy, co przekładało się na poważne straty finansowe. Badania przeprowadzone w USA pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na fałszywe recenzje i opinie pojawiające się w internecie. 30%. badanych twierdzi, że to jest już poważny problem. 57% osób przepytywanych przez WPP Group przyznaje, że wykrycie tego typu oszustwa wpłynęłoby negatywnie na ich decyzję o zakupie.

 

Coraz większa liczba konsumentów ucieka również od tradycyjnych przekazów reklamowych i jest nimi wyraźnie znudzona. Sztampowe reklamy w radiu, telewizji i prasie kosztują firmy bardzo dużo (efekt przywiązania do wskaźnika GRP), ale nie przyciągają już skutecznie uwagi konsumentów. Należy zatem poszukiwać innych narzędzi komunikacji z konsumentem. Nowoczesny konsument interesuje się rzeczami, które dają mu konkretne korzyści. Kolejna gwiazda reklamująca w telewizji lokatę oszczędnościową nie wywołuje prawie żadnej reakcji oglądających. Konsument musi odnaleźć nową wartość w przekazie marketingowym firmy. Taką wartość może zapewnić rzetelna edukacja konsumencka podejmowana przez firmę, ale również połączenie edukacji konsumenckiej z rozrywką, czyli Edutainment, bo dzięki temu konsument może się także dobrze bawić.

 

Podsumowując – nowoczesny konsument wchodzący w relację z przedsiębiorstwem (także przez pośrednika) potrzebuje ze strony firmy przede wszystkim rzetelnej i zrozumiałej informacji, poważnego traktowania, dobrej komunikacji z przedstawicielem firmy oraz otwartości na dialog. Takie oczekiwania konsumenta jest w stanie spełnić nowoczesny program edukacyjny wykorzystujący media i różne narzędzia komunikacyjne w celu dostarczenia mu wiedzy i umiejętności potrzebnych do swobodnego funkcjonowania na rynku.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie