Zmieniajmy siebie i wierzmy w siebie

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podczas VII Kongresu Obywatelskiego, jako osoby wprowadzające do dyskusji na temat kompetencji potrzebnym Polakom w XXI wieku wypowiadali się m. in. Jan Englert i Zofia Noceti-Klepacka. Zapraszamy do obejrzenia dwóch fantastycznych wystąpień zawierających głębokie przesłania dla młodszych i starszych obywateli, w duchu edukacji przez całe życie.photo: sxc.hu

Jan Englert, zwrócił uwagę na kilka istotnych kwestii. Zapominamy, jak bardzo potrzebni są rzemieślnicy, rzeczywiści fachowcy w swoich profesjach. Każdy marzy o byciu prawdziwym artystą i jak mówi Englert, mamy społeczeństwo artystów i braki wśród rzemieślników. Powinno być odwrotnie. Bardzo celna myśl pod kątem kształcenia, ale i samorozwoju.

Zauważył też, że często chcemy zmieniać innych, zapominając o zmienianiu siebie. A gdy mówimy o potrzebie kształcenia kompetencji, które pozwolą nam swobodniej funkcjonować w rzeczywistości XXI wieku, musimy właśnie zadbać o to, żebyśmy mogli siebie w tej zmiennej rzeczywistości rozwijać i dopasowywać do dokonujących się zmian.

Z kolei Zofia Noceti-Klepacka, brązowa medalistka z Igrzysk Olimpijskich w Londynie, w swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na to, że jeśli chcemy osiągnąć upragniony cel, nie możemy się poddawać, ale z pełną determinacją (a nawet przy wielu wyrzeczeniach) dążyć do niego, głęboko wierzyć w to, że się uda. Jeśli my sami w siebie będziemy wątpić, nie uda się niczego osiągnąć. Dobrze jest też mieć kogoś, kto w nas wierzy i wspiera.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie