Przedsiębiorczy tak samo

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dobra szkoła XXI wieku to szkoła, która pozwala wszystkim uczniom być kreatywnymi, aktywnymi i przedsiębiorczymi na wielu jej płaszczyznach. Rozwijanie samodzielności, umiejętności społecznych, przedsiębiorczych – to są bardzo ważne zadania szkoły współczesnych czasów, o których często zapominamy.

Tydzień przedsiębiorczości i kreatywności, realizowany w ramach projektu dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, Szkoły Przysposabiającej do Pracy im. ks. Jana Twardowskiego, pt.” Młodzi i przedsiębiorczy”, okazał się dużym sukcesem.

Młodzież z naszej szkoły podejmowała przez cały tydzień wiele wyzwań, mających na celu przede wszystkim poznanie swoich kompetencji organizacyjnych, rozwijanie zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z gospodarstwem domowym. Organizując kawiarenkę szkolną uczyli się nią zarządzać, dokonywali szacunkowych obliczeń wydatków, planowania zakupów, projektowania plakatów reklamowych z zastosowaniem narzędzi TIK. Doskonalili również umiejętności manualne i samoobsługowe.

fot. Zespół Szkół Specjalnych w Kowanówku

Każdego dnia młodzież, przygotowywała pyszne potrawy. Zachęcała swoich kolegów i pracowników szkoły do ich zakupu i degustacji. Zainteresowanie projektem przerosło oczekiwania wszystkich. Sprzedano wszystkie dania, co było powodem do ogromnej satysfakcji uczniów i mobilizowało ich do podjęcia kolejnych działań. Poczucie sprawstwa, wiara we własne umiejętności i możliwości okazała się bezcenna. Uczniowie nabyli nie tylko praktycznych umiejętności przygotowywania potraw i ciast, ale także współpracy w grupie i odpowiedzialności za siebie i kolegów. Szczególnie ważne okazało się doskonalenie umiejętności posługiwania się pieniędzmi, szacowanie zysków i strat z podjętych działań oraz korzystania z aplikacji interaktywnych, które w atrakcyjny sposób uczyły poczucia wartości pieniędzy.

Podsumowując tygodniową ciężką pracę uczniów, ich zaangażowanie oraz odpowiedzialne podejście do zaplanowanych działań, należy ten czas uznać za bardzo udany, ponieważ wyposażył młodzież w nowe umiejętności niezbędne do funkcjonowania w dorosłym, mamy nadzieję, samodzielnym życiu.

Notka o autorce: Zyta Czechowska jest nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie