Latająca maszyna – dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W Warszawie, Krakowie i Łodzi odbędą się przedpremierowe pokazy „Latającej maszyny”, polskiej superprodukcji zrealizowanej w technologii stereo 3D przez twórców nagrodzonego Oskarem „Piotrusia i Wilka”. To przykład kina familijnego zrealizowanego z dużym rozmachem, przy międzynarodowej współpracy i wykorzystaniu zdjęć aktorskich, animacji lalkowej i trójwymiarowej. Pokazy przeznaczone są tylko dla nauczycieli.(C) Kino Świat Polska

Akcja tego filmu rozgrywa się w dwóch przenikających się rzeczywistościach, a kluczową rolę odgrywa w niej magiczna machina, unosząca bohaterów w niezwykłą, podniebną podróż. W jednej dwójka dzieci odnajduje stary fortepian, który skrywa pewną tajemnicę. Instrument zamienia się w latającą maszynę i zabiera bohaterów w pełną przygód podróż po Europie. W drugiej – londyńska bizneswoman Georgie, para jej dzieci oraz pianista Lang Lang zostają wciągnięci do świata animowanego filmu 3D, gdzie czeka ich misja sprowadzenia latającej machiny z powrotem do Polski. Międzynarodowa koprodukcja zrealizowana w 200. rocznicę urodzin Chopina, jest fantastycznym dowodem na to, że jego muzyka może zdobyć serca widza każdym wieku.

Pokazy będą odbywać się w sieci Cinema City i przy tej okazji każdy uczestnik otrzyma materiały edukacyjne, opracowane na specjalnie do „Latającej maszyny”, w tym biuletyn „Uczyć łatwiej”, który poradzi i podpowie, jak wykorzystać pierwszą polską animację w 3D na zajęciach w szkole. Z biuletynu można się dowiedzieć o tym, jak powstawał film, zajrzeć do artykułu dotyczącego historii animacji i jej wartości edukacyjnej dla dzieci od 6 do 10 lat, podpatrzeć scenariusze lekcji polskiego, plastyki czy muzyki.

Patronem edukacyjnym pokazu jest Wydawnictwo Szkolne PWN. Warto na własne oczy przekonać się, w jak ciekawy sposób można wykorzystać ten film na lekcjach. Więcej materiałów edukacyjnych na temat filmu tutaj.

(Źródło: Kino Świat Polska, Wydawnictwo Szkolne PWN)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie