Latająca maszyna – dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W Warszawie, Krakowie i Łodzi odbędą się przedpremierowe pokazy „Latającej maszyny”, polskiej superprodukcji zrealizowanej w technologii stereo 3D przez twórców nagrodzonego Oskarem „Piotrusia i Wilka”. To przykład kina familijnego zrealizowanego z dużym rozmachem, przy międzynarodowej współpracy i wykorzystaniu zdjęć aktorskich, animacji lalkowej i trójwymiarowej. Pokazy przeznaczone są tylko dla nauczycieli.(C) Kino Świat Polska

Akcja tego filmu rozgrywa się w dwóch przenikających się rzeczywistościach, a kluczową rolę odgrywa w niej magiczna machina, unosząca bohaterów w niezwykłą, podniebną podróż. W jednej dwójka dzieci odnajduje stary fortepian, który skrywa pewną tajemnicę. Instrument zamienia się w latającą maszynę i zabiera bohaterów w pełną przygód podróż po Europie. W drugiej – londyńska bizneswoman Georgie, para jej dzieci oraz pianista Lang Lang zostają wciągnięci do świata animowanego filmu 3D, gdzie czeka ich misja sprowadzenia latającej machiny z powrotem do Polski. Międzynarodowa koprodukcja zrealizowana w 200. rocznicę urodzin Chopina, jest fantastycznym dowodem na to, że jego muzyka może zdobyć serca widza każdym wieku.

Pokazy będą odbywać się w sieci Cinema City i przy tej okazji każdy uczestnik otrzyma materiały edukacyjne, opracowane na specjalnie do „Latającej maszyny”, w tym biuletyn „Uczyć łatwiej”, który poradzi i podpowie, jak wykorzystać pierwszą polską animację w 3D na zajęciach w szkole. Z biuletynu można się dowiedzieć o tym, jak powstawał film, zajrzeć do artykułu dotyczącego historii animacji i jej wartości edukacyjnej dla dzieci od 6 do 10 lat, podpatrzeć scenariusze lekcji polskiego, plastyki czy muzyki.

Patronem edukacyjnym pokazu jest Wydawnictwo Szkolne PWN. Warto na własne oczy przekonać się, w jak ciekawy sposób można wykorzystać ten film na lekcjach. Więcej materiałów edukacyjnych na temat filmu tutaj.

(Źródło: Kino Świat Polska, Wydawnictwo Szkolne PWN)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie