Edukacja jako obszar kluczowy dla rozwoju społecznego wymaga analiz wybiegających daleko w przyszłość. Możemy i powinniśmy próbować przewidzieć, w którą stronę może rozwijać się szkolnictwo oraz jakie będą implikacje tych zmian. W raporcie "Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia", przygotowanym na zlecenie Instytutu Obywatelskiego a autorstwa Witolda Kołodziejczyka („Edukacja i Dialog”) i Marcina Polaka (Edunews.pl), mowa jest więc o wyzwaniach dla edukacji XXI wieku.
Już Albert Camus powiedział, że szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autorzy raportu zwracają szczególną uwagę na globalne związki i zależności, które mają wpływ na procesy uczenia się. Wskazują na to, jakie czynniki w największym stopniu wpływają na procesy edukacyjne, jakie są scenariusze i tendencje zmian. Zadają pytania o kształt edukacji XXI wieku, o zmianę roli nauczyciela przyszłości oraz kluczowe pytanie o wymiar osobisty edukacji. Po co się uczyć w XXI wieku?
Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia - raport do pobrania na stronie Instytutu Obywatelskiego.
Polecamy :-)
Redakcja Edunews.pl