Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2019

Warszawa, 27-28.06.2019

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

*** FILMY Z WYSTĄPIENIAMI PRELEGENTÓW ***

 

 27 czerwca 2019 - czwartek

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Kamyk w bucie. Sztuka dyskretnego robienia rewolucji

  • Aleksander Pawlicki (Szkoła Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności)
  • zobacz wystąpienie

10.45 Polska szkoła A.D. 2019 - raport z "pola walki"

11.10 Herezja czy oczywistość? Transformacja słupskiej edukacji

11.35 Pomysł na szkołę in@czej

  • Adam Perzyński (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku)
  • Anna Krause (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku)
  • zobacz wystąpienie

12.00 Szkoła od nowa

  • Oktawia Gorzeńska (Liceum Ogólnokształcące nr 17 w Gdyni, Wiosna Edukacji)
  • zobacz wystąpienie

12.25 Kuratorium 2.0

  • Monika Kończyk (Pomorski Kurator Oświaty)

12.50 Obiad i kuluary

13.50 Kiedy innowacja spotyka się z edukacją, czyli  jak uczynić nasze szkoły bardziej globalnymi

14.15 Interdyscyplinarne podejście w nauczaniu - perspektywa nauczyciela w metodologii STEAM

  • Karol Górnowicz (Skriware)

14.40 STEAM w szkole, czyli nie chodzi o parę w gwizdek 

15.05 Pomysły na indywidualizację nauki w szkole - z technologią i bez

  • Anna Stokowska (Katalyst Education)

15.30 Nauczanie hybrydowe na przykładzie kontrowersyjnym, czyli inspiracja z zajęć

  • Lech Wikaryjczyk (Learnetic S.A.)

15.55 Jak technologia zmienia dostęp do edukacji na świecie

  • Sylwia Wojciechowicz (Brainly)

16.20 przerwa kawowa

16.50 Lekcja: Enter. Świat nowej edukacji

  • Krzysztof Wiatr (Fundacja Orange)

17.15 Nauczyciele o edukacji, czyli EduGadki

  • Marcin Zaród (Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Tarnowie, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

17.40 Jak uczyć kompetencji przyszłości tkwiąc w teraźniejszości?

  • Iwona Brzózka-Złotnicka (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

18.05 Sztuka negocjacji (w edukacji), czyli rozmowy między Panem, wójtem a plebanem

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.30 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


28 czerwca 2019 - piątek

08.30 Kawa na dzień dobry

09.30 Rozumiem, po co się uczę - design thinking w klasie i w szkole

  • Agata Łuczyńska (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Kamil Śliwowski (Fundacja Szkoła z Klasą)

09.55 Uczenie się - instrukcja obsługi procesu

10.20 Jak poprawić zaangażowanie uczniów w uczenie się podczas lekcji

  • Tomasz Szwed (Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu)
  • zobacz wystąpienie

10.45 Neurodydaktyka na biologii albo żaba nie zaprzeczy

11.10 Zadajesz z sensem? Jeszcze raz o pracach domowych

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP)
  • Karolina Żelazowska (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

11.35 Godzina Geniuszu, czyli wiara w uczniów czyni cuda

  • Marcin Zaród (Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

12.00 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.30 Uczenie się przez dociekanie

  • Małgorzata Nowak (Szkoła Podstawowa Mistrzostwa Sportowego / Gimnazjum nr 1 w Bytomiu, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

12.55 Papierowy teatr na lekcjach, czyli jak pobudzić wyobraźnię

13.20 Od pomysłu do działania

  • Anna Bichta (Fundacja Think!)

13.45 Uczniowski projekt zaangażowany społecznie - blaski i cienie

  • Agata Dziendziel (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach)
  • Marta Florkiewicz-Borkowska (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

14.10 Sposób na konflikt w szkole? Kręgi naprawcze oraz mini mediacje jako alternatywa dla kar i nagród

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)
  • Aleksandra Dopierała (Szkoła Podstawowa Spark Academy w Poznaniu)
  • Alicja Staszczuk (Szkoła Podstawowa Spark Academy w Poznaniu)

15.10 Terenowa gra miejska z rodzicami

  • Małgorzata Modliborska (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Grudziądzu)
  • Magdalena Tuszyńska (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Grudziądzu)

15.35 Jak ogarnąć szkołę w nieogarniętym społeczeństwie?

  • Jarosław Pytlak (Szkoła Podstawowa nr 24 STO w Warszawie)

16.00 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji

16.15 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie