Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2019

Warszawa, 27-28.06.2019

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

*** FILMY Z WYSTĄPIENIAMI PRELEGENTÓW ***

 

 27 czerwca 2019 - czwartek

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Kamyk w bucie. Sztuka dyskretnego robienia rewolucji

  • Aleksander Pawlicki (Szkoła Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności)
  • zobacz wystąpienie

10.45 Polska szkoła A.D. 2019 - raport z "pola walki"

11.10 Herezja czy oczywistość? Transformacja słupskiej edukacji

11.35 Pomysł na szkołę in@czej

  • Adam Perzyński (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku)
  • Anna Krause (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku)
  • zobacz wystąpienie

12.00 Szkoła od nowa

  • Oktawia Gorzeńska (Liceum Ogólnokształcące nr 17 w Gdyni, Wiosna Edukacji)
  • zobacz wystąpienie

12.25 Kuratorium 2.0

  • Monika Kończyk (Pomorski Kurator Oświaty)

12.50 Obiad i kuluary

13.50 Kiedy innowacja spotyka się z edukacją, czyli  jak uczynić nasze szkoły bardziej globalnymi

14.15 Interdyscyplinarne podejście w nauczaniu - perspektywa nauczyciela w metodologii STEAM

  • Karol Górnowicz (Skriware)

14.40 STEAM w szkole, czyli nie chodzi o parę w gwizdek 

15.05 Pomysły na indywidualizację nauki w szkole - z technologią i bez

  • Anna Stokowska (Katalyst Education)

15.30 Nauczanie hybrydowe na przykładzie kontrowersyjnym, czyli inspiracja z zajęć

  • Lech Wikaryjczyk (Learnetic S.A.)

15.55 Jak technologia zmienia dostęp do edukacji na świecie

  • Sylwia Wojciechowicz (Brainly)

16.20 przerwa kawowa

16.50 Lekcja: Enter. Świat nowej edukacji

  • Krzysztof Wiatr (Fundacja Orange)

17.15 Nauczyciele o edukacji, czyli EduGadki

  • Marcin Zaród (Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Tarnowie, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

17.40 Jak uczyć kompetencji przyszłości tkwiąc w teraźniejszości?

  • Iwona Brzózka-Złotnicka (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

18.05 Sztuka negocjacji (w edukacji), czyli rozmowy między Panem, wójtem a plebanem

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.30 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


28 czerwca 2019 - piątek

08.30 Kawa na dzień dobry

09.30 Rozumiem, po co się uczę - design thinking w klasie i w szkole

  • Agata Łuczyńska (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Kamil Śliwowski (Fundacja Szkoła z Klasą)

09.55 Uczenie się - instrukcja obsługi procesu

10.20 Jak poprawić zaangażowanie uczniów w uczenie się podczas lekcji

  • Tomasz Szwed (Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu)
  • zobacz wystąpienie

10.45 Neurodydaktyka na biologii albo żaba nie zaprzeczy

11.10 Zadajesz z sensem? Jeszcze raz o pracach domowych

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP)
  • Karolina Żelazowska (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

11.35 Godzina Geniuszu, czyli wiara w uczniów czyni cuda

  • Marcin Zaród (Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

12.00 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.30 Uczenie się przez dociekanie

  • Małgorzata Nowak (Szkoła Podstawowa Mistrzostwa Sportowego / Gimnazjum nr 1 w Bytomiu, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

12.55 Papierowy teatr na lekcjach, czyli jak pobudzić wyobraźnię

13.20 Od pomysłu do działania

  • Anna Bichta (Fundacja Think!)

13.45 Uczniowski projekt zaangażowany społecznie - blaski i cienie

  • Agata Dziendziel (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach)
  • Marta Florkiewicz-Borkowska (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach, Superbelfrzy RP)
  • zobacz wystąpienie

14.10 Sposób na konflikt w szkole? Kręgi naprawcze oraz mini mediacje jako alternatywa dla kar i nagród

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)
  • Aleksandra Dopierała (Szkoła Podstawowa Spark Academy w Poznaniu)
  • Alicja Staszczuk (Szkoła Podstawowa Spark Academy w Poznaniu)

15.10 Terenowa gra miejska z rodzicami

  • Małgorzata Modliborska (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Grudziądzu)
  • Magdalena Tuszyńska (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Grudziądzu)

15.35 Jak ogarnąć szkołę w nieogarniętym społeczeństwie?

  • Jarosław Pytlak (Szkoła Podstawowa nr 24 STO w Warszawie)

16.00 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji

16.15 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...
Panie Profesorze dydaktyka akademicka jest pełna przykładów wykorzystywania nowych mediów już od daw...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie