Filmujemy, jak zmienia się Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W naszej bardzo polskiej skłonności do narzekania na wszystko i na wszystkich często zapominamy, że jednak coś w kraju się zmienia poprawiając jakość życia. Przestały zatruwać powietrze i wodę zakłady przemysłowe, powstaje coraz więcej domów, dróg, ścieżek rowerowych, przedsiębiorstwa modernizują się, pracownicy podnoszą kwalifikacje. Twórzmy filmową mapę tych przemian!Fundacja Think!

Fundacja Think! przygotowała w tym roku i realizuje ambitny ogólnopolski projekt edukacji obywatelskiej skierowany do szkół ponadpodstawowych. Zadaniem uczniów jest przygotowanie filmu, w którym udokumentują zmiany w swoich społecznościach, które nie byłyby możliwe bez finansowania Funduszy Europejskich. Właśnie upłynął termin zgłaszania się szkół do akcji – ponad 240 placówek edukacyjnych z całego kraju postanowiło włączyć do tej inicjatywy. Filmy uczniowskie, po zaakceptowaniu regulaminu konkursu, można wgrywać na stronie www.mapaprzemian.pl jeszcze do 5 listopada 2010 r. Autorzy najlepszych filmów otrzymają wysokie nagrody. Zapraszamy do udziału! To świetny sposób na dowiedzenie się czegoś więcej o swojej okolicy, regionie, na pogłębienie wiedzy o zmieniającym się kraju i jego mieszkańcach.

Organizatorzy akcji uznali, że trzeba spojrzeć bardziej optymistycznie na przemiany w naszym kraju, dostrzec je i uświadomić sobie, że Polska naszych dzieci będzie dużo lepszym krajem do życia i rozwoju osobistego niż Polska naszych rodziców. Polska korzysta wiele na członkostwie w Unii Europejskiej, a dzięki funduszom europejskim możemy rozwijać gospodarkę, szkolnictwo, lepiej dbać o środowisko naturalne, tworzyć innowacyjne przedsięwzięcia, rozwijać inicjatywy społeczne. Bez środków europejskich na takie zmiany pewnie nie moglibyśmy sobie pozwolić przez wiele lat.

Choć z Unią Europejską wszyscy czujemy się za pan brat, to jednak wiedza Polaków o korzyściach płynących z członkostwa często jest uboga i fragmentaryczna. Zbyt często skupiamy się na negatywnych aspektach i mitach. Mało kto może pochwalić się znajomością działań sfinansowanych z Funduszy Europejskich, które w sposób systematyczny i na szeroką skalę zaczęły wpływać na naszą rzeczywistość. Nowa droga, oczyszczalnia ścieków, boisko, kurs komputerowy - opatrzone znaczkiem unijnej flagi - stały się powszechnie obecne w naszych środowiskach, czy to w mieście czy na wsi. I to powinno budzić w nas optymizm.

edutainmentMimo, że Polska jest już członkiem UE, szkoła nadal musi współuczestniczyć w kształtowaniu świadomości obywatelskiej i europejskiej młodzieży, podejmować działania służące edukacji proeuropejskiej. Dlatego z myślą o nauczycielach Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego nieodpłatne scenariusze zajęć na godziny wychowawcze, lekcje WOS, podstaw przedsiębiorczości czy geografii. Każdy, kto chce z uczniami przeprowadzić ciekawe zajęcia, znajdzie na stronie www.mapaprzemian.pl materiały edukacyjne. 

Scenariusze lekcji, przygotowane w ramach projektu, pokazują trudną niekiedy tematykę dotyczącą problemów społecznych, gospodarczych, inwestycyjnych, ochrony środowiska, w sposób prosty i zrozumiały dla młodych ludzi. Ich celem jest zainteresowanie uczniów przemianami w ich lokalnym środowisku i otoczeniu, a także tymi, które miały miejsce w Polsce w ostatnich latach, zwłaszcza dokonujących się przy bezpośrednim i pośrednim wsparciu Funduszy Europejskich. Przeprowadzenie zajęć o tej tematyce służyć może ukazaniu perspektywy globalnej - ogólnopolskiej, ale także oddolnej, z której najlepiej widać konkretne przemiany w Polsce na rzecz poprawy spójności społecznej.

Projekt „Filmowa mapa przemian” jest realizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach „Konkursu dotacji na przeprowadzenie działań informacyjno – promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich” ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Filmowa Mapa Przemian
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie