Edukacja w formacie MP3

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edutainmentWystartował projekt „Finanse.mp3 - Edukacja młodych konsumentów finansowych”. Inicjatywa jest skierowana do warszawskich gimnazjalistów, a jej głównym celem jest zmobilizowanie warszawskiej młodzieży do dzielenia się wiedzą o skutecznych sposobach gospodarowania własnymi środkami finansowymi. Organizatorem projektu jest Fundacja Teraz Edukacja.
 
Najważniejszym elementem projektu jest konkurs na najlepsze nagranie w popularnym wśród młodzieży formacie .mp3, poświęcone tematom związanym z pieniądzem i zarządzaniem własnym budżetem, które są ważne dla młodych ludzi wchodzących w świat finansów.
 
Dowiedz się więcej o twoich pieniądzach!Internetowa lekcja z nagrodami
Projekt powstał z myślą o młodych konsumentach, którzy często dysponują już własnymi pieniędzmi (również zarobionymi), ale jednocześnie nie posiadają podstawowej wiedzy finansowej, która pozwoliłaby im racjonalnie nimi zarządzać. Program gimnazjum nie obejmuje zajęć z finansów osobistych, przekazywane są tylko ogólne informacje na temat życia gospodarczego i przedsiębiorczości, a informacje w internecie zazwyczaj nie są dostosowane do potrzeb nastolatków. Tymczasem jak dowodzą badania psychologów, wiek 13-15 lat jest kluczowy dla kształtowania świadomości finansowej człowieka. Wiedza i umiejętności nabyte w tym okresie przydają się na całe życie.
 
Z myślą o gimnazjalistach organizatorzy akcji przygotowali zasób przydatnych porad oraz multimediów dostępny w serwisie www.edukacjakonsumencka.pl. Zawiera on przegląd najważniejszych tematów dotyczących finansów, które mogą i powinny zainteresować każdego młodego człowieka. W oparciu o te materiały oraz własne pomysły, gimnazjaliści mogą przygotować własne nagrania o tematyce finansowej, czyli popularne mp-trójki. Formuła zadania pozwala na nieograniczoną kreatywność uczestników – podstawą jest dobry pomysł, a urządzenie nagrywające gimnazjaliści znajdą… we własnej kieszeni – wystarczy przecież, że sięgną po telefon komórkowy!
 
Nagranie o długości nie przekraczającej 2 minut może przyjąć różnorodną formę – wywiadu, sondy ulicznej, mini-słuchowiska, piosenki, własnego komentarza, itp. Kapituła konkursu szczególną uwagę zwracać będzie na oryginalność pomysłu oraz na wartość merytoryczną nadesłanych prac. Jeden uczestnik może nadesłać tylko jedną propozycję do konkursu.
 
Poznaj dziesięć finansowych przykazań!Projekt jest w tym roku działaniem pilotażowym, dlatego konkurs skierowany jest tylko do uczniów warszawskich gimnazjów. Na autorów najciekawszych nagrań czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe – iPody: iTouch oraz Nano. Prace należy przesyłać e-mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Konkurs trwa od 21 września do 30 listopada 2009 r. a jego wyniki zostaną ogłoszone 14 grudnia. Szczegóły dotyczące nagród oraz regulamin konkursu znajduje się na stronie www.edukacjakonsumencka.pl
 
Nastolatki w finansowej dżungli
Dzięki zgłoszonym nagraniom, w projekcie Finanse.mp3 zostaną stworzone zasoby podkastów, z którzy korzystać będą nie tylko inni młodzi ludzie, ale cała społeczność internetowa. Podkasty to krótkie nagrania edukacyjne, które są jedną z nowoczesnych i najefektywniejszych pomocy dydaktycznych. Na całym świecie zasoby takich nagrań liczone są w milionach, jednak w Polsce jest to narzędzie stosunkowo mało wykorzystywane w szeroko rozumianej edukacji (przez całe życie). Tymczasem edukacja w erze cyfrowej powinna zawsze podążać za upodobaniami i stylem życia osób uczących się. Gimnazjaliści najłatwiej zdobędą wiedzę finansową ucząc się metodą P2P (z ang. peer to peer, rówieśnik do rówieśnika), czyli bezpośrednio od swoich kolegów.
 
Wiesz jak nie tracić pieniędzy? Opowiedz innym!Badania postaw ekonomicznych Polaków pokazują, że nie tylko osoby w wieku szkolnym, ale również dorośli mają ogromne problemy z odnalezieniem się w ekonomicznym gąszczu. Wg badań „Stan edukacji finansowej Polaków” MillwardBrown SMG/KRC (2007) i „Postawy Polaków wobec oszczędzania” Pentor (2008), tylko 7% Polaków oszczędza regularnie, a aż 55-64% wydawaje całość środków na bieżące potrzeby. Mimo bogatej oferty różnorodnych produktów finansowych, aż wielu badanych deklaruje, że swoje oszczędności trzyma w domu w formie gotówki.
 
Powodem niepopularnosci oszczędzania jest często nieznajomość podstawowych pojęć z dziedziny finansów oraz zasad działania mechanizmów rynkowych. Dlatego celem projektu Finanse.mp3 jest edukacja ekonomiczna młodych osób i przygotowanie ich do roli odpowiedzialnych i racjonalnych konsumentów finansowych, którymi niedługo zostaną. Takim narzędziem i zasobem wiedzy, które służy temu celowi, jest dostępny w portalu www.edukacjakonsumencka.pl Poradnik Twoje Finanse przygotowany specjalnie z myślą o osobach w wieku 13-15 lat. Zawiera on wskazówki dotyczące tego jak dysponować własnymi pieniędzmi, oszczędzać oraz być kreatywnym i przedsiębiorczym.
 
Projekt został dofinansowany ze środków m.st. Warszawy. Realizowany jest pod patronatem Europejskiego Roku Kreatywności i Innowacji. Patronem merytorycznym projektu jest Edunews.pl.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie