Filmowa gramatyka angielskiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popularność YouTube sprawia, że jest on już uznawany przez edukatorów za istotne narzędzie edukacji społecznej.  Nic więc dziwnego, że serwis znalazł się na liście 100 najważniejszych narzędzi edukacyjnych ubiegłego roku. Coraz częściej można znaleźć w nim ciekawe materiały edukacyjne. Do takich z pewnością można zaliczyć prosty kurs gramatyki języka angielskiego, który prowadzi Yossarian the Grammarian.Internet site

Nagrał on i zamieścił w 2007 roku w YouTube cykl 28 prezentacji z tablicą w tle, na której wyjaśnia w kolejnych odsłonach najważniejsze zasady gramatyki języka angielskiego. Powstał w ten sposób niecodzienny filmowy kurs online dla osób, które chcą bądź nauczyć się, w jaki sposób używać rzeczowników, przymiotników, czasowników, przyimków, itd. w języku angielskim, bądź chcą w przyspieszonym tempie odświeżyć sobie gramatykę najpopularniejszego języka świata.

Zaletą tych filmów jest prostota i komunikatywność. Każdy kto operuje językiem angielskim w stopniu podstawowym może bez problemu zrozumieć wykład Yossariana. Prezentacje trwają od dwóch do jedenastu minut, co pozwala użytkownikom Internetu na przejście pełnego kursu gramatyki w ciągu jednego dnia.  Jak wskazują wyniki oglądalności, oceny i komentarze użytkowników, przygotowany przez niego „serial” gramatyczny okazuje się przydatnym narzędziem edukacyjnym dla osób z całego świata. Zapraszamy do obejrzenia kilku z nich. Pozostałe można znaleźć w YouTube.

What a Verb Is, and What Verbs Aren't

 

Modal Verbs and Auxiliary Verbs

 

What Adjectives Are.

 

Sentence Diagramming 1: Verbs, Subjects, Adverbs.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie