Filmowa gramatyka angielskiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popularność YouTube sprawia, że jest on już uznawany przez edukatorów za istotne narzędzie edukacji społecznej.  Nic więc dziwnego, że serwis znalazł się na liście 100 najważniejszych narzędzi edukacyjnych ubiegłego roku. Coraz częściej można znaleźć w nim ciekawe materiały edukacyjne. Do takich z pewnością można zaliczyć prosty kurs gramatyki języka angielskiego, który prowadzi Yossarian the Grammarian.Internet site

Nagrał on i zamieścił w 2007 roku w YouTube cykl 28 prezentacji z tablicą w tle, na której wyjaśnia w kolejnych odsłonach najważniejsze zasady gramatyki języka angielskiego. Powstał w ten sposób niecodzienny filmowy kurs online dla osób, które chcą bądź nauczyć się, w jaki sposób używać rzeczowników, przymiotników, czasowników, przyimków, itd. w języku angielskim, bądź chcą w przyspieszonym tempie odświeżyć sobie gramatykę najpopularniejszego języka świata.

Zaletą tych filmów jest prostota i komunikatywność. Każdy kto operuje językiem angielskim w stopniu podstawowym może bez problemu zrozumieć wykład Yossariana. Prezentacje trwają od dwóch do jedenastu minut, co pozwala użytkownikom Internetu na przejście pełnego kursu gramatyki w ciągu jednego dnia.  Jak wskazują wyniki oglądalności, oceny i komentarze użytkowników, przygotowany przez niego „serial” gramatyczny okazuje się przydatnym narzędziem edukacyjnym dla osób z całego świata. Zapraszamy do obejrzenia kilku z nich. Pozostałe można znaleźć w YouTube.

What a Verb Is, and What Verbs Aren't

 

Modal Verbs and Auxiliary Verbs

 

What Adjectives Are.

 

Sentence Diagramming 1: Verbs, Subjects, Adverbs.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie