Filmowa gramatyka angielskiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popularność YouTube sprawia, że jest on już uznawany przez edukatorów za istotne narzędzie edukacji społecznej.  Nic więc dziwnego, że serwis znalazł się na liście 100 najważniejszych narzędzi edukacyjnych ubiegłego roku. Coraz częściej można znaleźć w nim ciekawe materiały edukacyjne. Do takich z pewnością można zaliczyć prosty kurs gramatyki języka angielskiego, który prowadzi Yossarian the Grammarian.Internet site

Nagrał on i zamieścił w 2007 roku w YouTube cykl 28 prezentacji z tablicą w tle, na której wyjaśnia w kolejnych odsłonach najważniejsze zasady gramatyki języka angielskiego. Powstał w ten sposób niecodzienny filmowy kurs online dla osób, które chcą bądź nauczyć się, w jaki sposób używać rzeczowników, przymiotników, czasowników, przyimków, itd. w języku angielskim, bądź chcą w przyspieszonym tempie odświeżyć sobie gramatykę najpopularniejszego języka świata.

Zaletą tych filmów jest prostota i komunikatywność. Każdy kto operuje językiem angielskim w stopniu podstawowym może bez problemu zrozumieć wykład Yossariana. Prezentacje trwają od dwóch do jedenastu minut, co pozwala użytkownikom Internetu na przejście pełnego kursu gramatyki w ciągu jednego dnia.  Jak wskazują wyniki oglądalności, oceny i komentarze użytkowników, przygotowany przez niego „serial” gramatyczny okazuje się przydatnym narzędziem edukacyjnym dla osób z całego świata. Zapraszamy do obejrzenia kilku z nich. Pozostałe można znaleźć w YouTube.

What a Verb Is, and What Verbs Aren't

 

Modal Verbs and Auxiliary Verbs

 

What Adjectives Are.

 

Sentence Diagramming 1: Verbs, Subjects, Adverbs.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie