Uczyć z wykorzystaniem multimediów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jednym z ciekawszych i użytecznych dla nauczycieli narzędzi edukacyjnych sfinansowanych w Polsce ze środków Unii Europejskiej jest MAPPTIPE - rozbudowany edytor publikacji elektronicznych ze specjalnymi funkcjami edukacyjnymi (edytory wzorów, równań, cząstek chemicznych). Został on przygotowany przez Fundację Nauka i Wiedza.© Fundacja Nauka i Wiedza

Edytor jest intuicyjny, jednak w celu jak największego ułatwienia w posługiwaniu się nim, wszystkie jego funkcje zostały szczegółowo omówione w specjalnym multimedialnym videoszkoleniu – „MAPPTIPE krok po kroku”. Jest ono dostępne dla wszystkich w portalu Edukator.pl.

MAPPTIPE pozwala na budowanie publikacji składających się ze slajdów, jak popularny PowerPoint, czy Google Presentations. Do każdego ze slajdów można dodać różne elementy: teksty, grafiki, kształty, zdjęcia, filmy video, nagrania audio (tło muzyczne, narracja), wzory i równania (w tym równania chemiczne), a także wizualizacje cząstek chemicznych 2D i 3D.

Po utworzeniu prezentacji, z panelu zarządzania można ją przesłać do moderacji. Do tego momentu można ją wielokrotnie otwierać i edytować. Po przesłaniu do moderacji autor prezentacji nie może jej już edytować, chyba że zostanie mu ona zwrócona przez Edukatora do poprawy. Edukator decyduje, czy prezentacja może zostać upubliczniona.

Oprócz publikacji w internecie (online) można również wyeksportować prezentację w postaci struktury plików i zapisać ją offline, aby móc ją obejrzeć również na komputerach niemających dostępu do internetu. Aktualna baza prezentacji dostępna jest w Bibliotece Prezentacji.

Projektowi towarzyszy program nauczania, będący opisem sposobów i metod wykorzystania narzędzia MAPITPPE przez nauczycieli w procesie nauczania (zwłaszcza matematyki, fizyki, chemii, informatyki, biologii i przedsiębiorczości), ale także przez uczniów w procesie samokształcenia i uzupełniania wiedzy - w myśl realizacji metody "learning by doing". Program uwzględnia także wykorzystanie MAPPTIPE i multimediów w realizacji projektów edukacyjnych (zwłaszcza w gimnazjach) jako narzędzia do tworzenia form prezentacji projektowych.

Projekt sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie