Uczyć z wykorzystaniem multimediów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jednym z ciekawszych i użytecznych dla nauczycieli narzędzi edukacyjnych sfinansowanych w Polsce ze środków Unii Europejskiej jest MAPPTIPE - rozbudowany edytor publikacji elektronicznych ze specjalnymi funkcjami edukacyjnymi (edytory wzorów, równań, cząstek chemicznych). Został on przygotowany przez Fundację Nauka i Wiedza.© Fundacja Nauka i Wiedza

Edytor jest intuicyjny, jednak w celu jak największego ułatwienia w posługiwaniu się nim, wszystkie jego funkcje zostały szczegółowo omówione w specjalnym multimedialnym videoszkoleniu – „MAPPTIPE krok po kroku”. Jest ono dostępne dla wszystkich w portalu Edukator.pl.

MAPPTIPE pozwala na budowanie publikacji składających się ze slajdów, jak popularny PowerPoint, czy Google Presentations. Do każdego ze slajdów można dodać różne elementy: teksty, grafiki, kształty, zdjęcia, filmy video, nagrania audio (tło muzyczne, narracja), wzory i równania (w tym równania chemiczne), a także wizualizacje cząstek chemicznych 2D i 3D.

Po utworzeniu prezentacji, z panelu zarządzania można ją przesłać do moderacji. Do tego momentu można ją wielokrotnie otwierać i edytować. Po przesłaniu do moderacji autor prezentacji nie może jej już edytować, chyba że zostanie mu ona zwrócona przez Edukatora do poprawy. Edukator decyduje, czy prezentacja może zostać upubliczniona.

Oprócz publikacji w internecie (online) można również wyeksportować prezentację w postaci struktury plików i zapisać ją offline, aby móc ją obejrzeć również na komputerach niemających dostępu do internetu. Aktualna baza prezentacji dostępna jest w Bibliotece Prezentacji.

Projektowi towarzyszy program nauczania, będący opisem sposobów i metod wykorzystania narzędzia MAPITPPE przez nauczycieli w procesie nauczania (zwłaszcza matematyki, fizyki, chemii, informatyki, biologii i przedsiębiorczości), ale także przez uczniów w procesie samokształcenia i uzupełniania wiedzy - w myśl realizacji metody "learning by doing". Program uwzględnia także wykorzystanie MAPPTIPE i multimediów w realizacji projektów edukacyjnych (zwłaszcza w gimnazjach) jako narzędzia do tworzenia form prezentacji projektowych.

Projekt sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie