Lapbookowy zawrót głowy (2)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdyby jeszcze miesiąc-dwa temu ktoś zapytał mnie o „lapbook” czy prowadzenie klasowego bloga, postawiłabym oczy w słup i pozostawiła to bez komentarza. Ba! Wtedy własny profil na Facebooku był dla mnie nie lada wyzwaniem, ale…fot. Martyna Radłowska-Lewińska

Miałam niewątpliwą przyjemność uczestniczenia w tegorocznych Inspiracjach Wczesnoszkolnych i tak to się wszystko zaczęło. Zostałam pozytywnie zarażona TIKowym bakcylem i z całych sił staram się zarażać bardziej i dalej.

Zaczęło się od klasowego bloga – Wszyscy za jednego. Trochę skromnie i nieśmiało, ale z dnia na dzień rozkręcamy się coraz bardziej. Wychodzimy z ławek i niemożliwe staje się możliwe. Potem przyszedł czas na nasz pierwszy lapbook. Z okazji Światowego Dnia Czekolady (w tym roku był to 12 kwietnia) i my stworzyliśmy swoje autorskie, interaktywne czekoladowe książeczki.

Radości, zapachów i smaków była… po prostu pełna tabliczka. Podczas tworzenia, wycinania, klejenia i smakowania moi uczniowie uczyli się przede wszystkim siebie i samodzielnej pracy. Tak! Praca nad własnym lapbookiem uczy samodzielności, planowania i działania. A efekt? Był piorunująco czekoladowy!

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

PS.
Zobaczcie też nasze dźwiękowe lapbooki

A oto filmik z naszych lapbookowych działań: http://www.magisto.com/album/video/PX9-AgBNA1U9KT0EDmEwCXl_

Notka o autorce: Martyna Radłowska-Lewińska raczkujący nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Mielcu, członkini społeczności Superbelfrzy Mini. Zainspirowana Inspiracjami Wczesnoszkolnymi postanowiła działać i…inspirować dalej. W prawdzie pracę z TIK dopiero rozpoczyna, ale wierzy, że już wkrótce tablety, projekty i apki zadomowią się w jej klasie na dobre. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Zobacz też w Edunews.pl inne materiały o lapbookach:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie