Inspiracje wczesnoszkolne - program

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkoła pierwsza klasa! - Inspiracje wczesnoszkolne

Warszawa, 28.02-1.03.2015

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Uwaga, konferencja będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o prezentację narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela i dobrych praktyk. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecane jest pozostanie do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne: unikalne. Przewidzieliśmy również dwie wolne debaty, w trakcie których będzie można porozmawiać i wymienić się opiniami, doświadczeniami, radami.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się właśnie do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów i optymizmem.

28 lutego 2015 - sobota - Biblioteka Narodowa w Warszawie

09.30 - Rejestracja - wejście do Biblioteki Narodowej (Aleje Niepodległości 213), od Pól Mokotowskich

11.00 - Powitanie - w poszukiwaniu dobrych praktyk i różnorodności doświadczeń edukacyjnych małych uczniów

  • Marcin Polak, redaktor naczelny Edunews.pl, Superbelfrzy RP

11.10 - Dlaczego musimy zadbać o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej?

  • Prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski

11.30 - "Gra w klasy" - czyli 10 pól aktywności dziecka w szkole - wykorzystanie modelu w pracy z I klasą

11.50 - O potrzebie ruchu u małych dzieci. I o tym, jak nad tym zapanować

  • Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

12.10 - Co badania naukowe mówią na temat TIK w nauczaniu wczesnoszkolnym. Jak technologie mogą okazać się sprzymierzeńcem nauczyciela w klasach I-III

  • Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, eNauczanie.com, Superbelfrzy RP

12.40 - Nasz Elementarz jest także interaktywny - darmowe narzędzie dla nauczycieli wczesnoszkolnych + Learn Pen

  • Artur Dyro, Learnetic

13.10 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 1)

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

13.25 - Obiad

14.20 - Bloguj z dziećmi, czyli wprowadzenie do społeczności internetu i kompetencji społecznych w sieci

  • Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

14.40 - Współpraca szkół w podnoszeniu jakości edukacji, czyli program eTwinning

  • Ewa Raińska-Nowak – Krajowe Biuro Programu eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

15.05 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 2) 

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

15.20 - TIK jest dla dzieci – cz. 1

  • Rozwijające gry i zabawy edukacyjne (Learning Apps) - Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

  • Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne (Zondle) - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Klikankowo, Superbelfrzy RP
  • Logopedia, ortografia i na dodatek TIK (aplikacje wspierające) - Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP

16.05 - Przerwa kawowa

16.20 - Zgrzyciaki w domu i szkole - e-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej

  • dr Marek Piotrowski, dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, 
  • dr Mirosław Dolata, Ośrodek Rozwoju Edukacji

16.50 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 3)

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

17.05 - Forum wczesnoszkolne – otwarta dyskusja uczestników - małe i większe wyzwania nauczania małych dzieci

18.00 - zakończenie dnia pierwszego

21.00 - wspólne wyjście do KINA MURANÓW na specjalny filmowy seans odstresowujący dla nauczycieli - uczestników konferencji INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE.

1 marca 2015 - niedziela - Biblioteka Narodowa w Warszawie


8.00 - Kawa na dzień dobry

9.00 - Jak dobrze oceniać w klasach I-III

  • Refleksje na temat oceniania - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP
  • Ocenianie wspierające (kształtujące) - Lidia Drop, Ewa Nawrocka, Centrum Edukacji Obywatelskiej

  • Ocenianie za pomocą odznak i aplikacji komputerowych - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP

9.50 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 4) 

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

10.05 - Tabletowa klasa – pomysły na lekcje z mobilnymi urządzeniami

  • Modele użycia tabletów w klasie (1:1, BYOD, praca w grupach) - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w OlsztynieMonika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP
  • Apki - uniwersalny przerywnik nauczyciela - Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej

  • Mikrokosmos na terenie szkoły (poznawanie przyrody z tabletem) - Joanna Apanasewicz, "Mała szkoła" - Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP

11.15 - Czy warto dzieci uczyć kodowania / programowania? Mistrzowie kodowania

  • Krzysztof Jaworski, Iwona Brzózka-Złotnicka, koordynatorzy programu Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP

12.00 - Wykorzystanie języka symbolicznego w nauczaniu matematyki w klasach I-III – na przykładzie projektu Piktografia (prezentacja pakietu i jego możliwości, przykłady zrealizowanych zajęć)

  • dr Mirosław Dąbrowski, Uniwersytet Warszawski
  • Prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski
  • Beata Skrzypiec, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP

13.30 - Obiad

14.15 - TIK jest dla dzieci cz. 2

  • Klasowy teleturniej (Kahoot) - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Klikankowo, Superbelfrzy RP

  • Zabawy głosem – czytanie / słuchanie (Voki i nagrywanie dźwięku) i e-książeczki (Storybird) - Małgorzata Rabenda, Szkoła Podstawowa nr 2 w Lubsku, Superbelfrzy RP

14.45  - Rodzic jako sprzymierzeniec nauczyciela wczesnoszkolnego. Jak rodzice mogliby wspierać uczenie się swoich dzieci

  • Karolina Żelazowska, rodzicpedagog wczesnej edukacji, tutor i edukator domowy, Superbelfrzy RP

15.00 - Forum wczesnoszkolne – otwarta dyskusja uczestników: Próg przejścia do klasy IV – pomysły i rekomendacje na uniknięcie katastrofy dydaktycznej - prowadzi Arkadiusz Walczak, dyrektor WCIES

16.30 - zakończenie konferencji

 

ORGANIZATORZY:

        

PARTNER MERYTORYCZNY:

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY INSTYTUCJONALNI:

frse logo_rgb_225              


PARTNERZY BIZNESOWI:

 

PARTNERZY MEDIALNI:


     

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie