Inspiracje wczesnoszkolne - program

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkoła pierwsza klasa! - Inspiracje wczesnoszkolne

Warszawa, 28.02-1.03.2015

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Uwaga, konferencja będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o prezentację narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela i dobrych praktyk. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecane jest pozostanie do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne: unikalne. Przewidzieliśmy również dwie wolne debaty, w trakcie których będzie można porozmawiać i wymienić się opiniami, doświadczeniami, radami.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się właśnie do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów i optymizmem.

28 lutego 2015 - sobota - Biblioteka Narodowa w Warszawie

09.30 - Rejestracja - wejście do Biblioteki Narodowej (Aleje Niepodległości 213), od Pól Mokotowskich

11.00 - Powitanie - w poszukiwaniu dobrych praktyk i różnorodności doświadczeń edukacyjnych małych uczniów

  • Marcin Polak, redaktor naczelny Edunews.pl, Superbelfrzy RP

11.10 - Dlaczego musimy zadbać o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej?

  • Prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski

11.30 - "Gra w klasy" - czyli 10 pól aktywności dziecka w szkole - wykorzystanie modelu w pracy z I klasą

11.50 - O potrzebie ruchu u małych dzieci. I o tym, jak nad tym zapanować

  • Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

12.10 - Co badania naukowe mówią na temat TIK w nauczaniu wczesnoszkolnym. Jak technologie mogą okazać się sprzymierzeńcem nauczyciela w klasach I-III

  • Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, eNauczanie.com, Superbelfrzy RP

12.40 - Nasz Elementarz jest także interaktywny - darmowe narzędzie dla nauczycieli wczesnoszkolnych + Learn Pen

  • Artur Dyro, Learnetic

13.10 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 1)

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

13.25 - Obiad

14.20 - Bloguj z dziećmi, czyli wprowadzenie do społeczności internetu i kompetencji społecznych w sieci

  • Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

14.40 - Współpraca szkół w podnoszeniu jakości edukacji, czyli program eTwinning

  • Ewa Raińska-Nowak – Krajowe Biuro Programu eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

15.05 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 2) 

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

15.20 - TIK jest dla dzieci – cz. 1

  • Rozwijające gry i zabawy edukacyjne (Learning Apps) - Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

  • Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne (Zondle) - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Klikankowo, Superbelfrzy RP
  • Logopedia, ortografia i na dodatek TIK (aplikacje wspierające) - Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP

16.05 - Przerwa kawowa

16.20 - Zgrzyciaki w domu i szkole - e-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej

  • dr Marek Piotrowski, dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, 
  • dr Mirosław Dolata, Ośrodek Rozwoju Edukacji

16.50 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 3)

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

17.05 - Forum wczesnoszkolne – otwarta dyskusja uczestników - małe i większe wyzwania nauczania małych dzieci

18.00 - zakończenie dnia pierwszego

21.00 - wspólne wyjście do KINA MURANÓW na specjalny filmowy seans odstresowujący dla nauczycieli - uczestników konferencji INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE.

1 marca 2015 - niedziela - Biblioteka Narodowa w Warszawie


8.00 - Kawa na dzień dobry

9.00 - Jak dobrze oceniać w klasach I-III

  • Refleksje na temat oceniania - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP
  • Ocenianie wspierające (kształtujące) - Lidia Drop, Ewa Nawrocka, Centrum Edukacji Obywatelskiej

  • Ocenianie za pomocą odznak i aplikacji komputerowych - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP

9.50 - Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 4) 

  • prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

10.05 - Tabletowa klasa – pomysły na lekcje z mobilnymi urządzeniami

  • Modele użycia tabletów w klasie (1:1, BYOD, praca w grupach) - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w OlsztynieMonika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP
  • Apki - uniwersalny przerywnik nauczyciela - Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej

  • Mikrokosmos na terenie szkoły (poznawanie przyrody z tabletem) - Joanna Apanasewicz, "Mała szkoła" - Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP

11.15 - Czy warto dzieci uczyć kodowania / programowania? Mistrzowie kodowania

  • Krzysztof Jaworski, Iwona Brzózka-Złotnicka, koordynatorzy programu Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP

12.00 - Wykorzystanie języka symbolicznego w nauczaniu matematyki w klasach I-III – na przykładzie projektu Piktografia (prezentacja pakietu i jego możliwości, przykłady zrealizowanych zajęć)

  • dr Mirosław Dąbrowski, Uniwersytet Warszawski
  • Prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski
  • Beata Skrzypiec, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP

13.30 - Obiad

14.15 - TIK jest dla dzieci cz. 2

  • Klasowy teleturniej (Kahoot) - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Klikankowo, Superbelfrzy RP

  • Zabawy głosem – czytanie / słuchanie (Voki i nagrywanie dźwięku) i e-książeczki (Storybird) - Małgorzata Rabenda, Szkoła Podstawowa nr 2 w Lubsku, Superbelfrzy RP

14.45  - Rodzic jako sprzymierzeniec nauczyciela wczesnoszkolnego. Jak rodzice mogliby wspierać uczenie się swoich dzieci

  • Karolina Żelazowska, rodzicpedagog wczesnej edukacji, tutor i edukator domowy, Superbelfrzy RP

15.00 - Forum wczesnoszkolne – otwarta dyskusja uczestników: Próg przejścia do klasy IV – pomysły i rekomendacje na uniknięcie katastrofy dydaktycznej - prowadzi Arkadiusz Walczak, dyrektor WCIES

16.30 - zakończenie konferencji

 

ORGANIZATORZY:

        

PARTNER MERYTORYCZNY:

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY INSTYTUCJONALNI:

frse logo_rgb_225              


PARTNERZY BIZNESOWI:

 

PARTNERZY MEDIALNI:


     

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie