Grajmy w kości w szkole (3)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Grając w kości możemy skutecznie wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci w szkole podstawowej. Mało osób w szkole jest świadomych tego, że mamy bardzo szeroki wybór gier edukacyjnych z kośćmi. W zasadzie na zajęciach przeprowadzonych z kostkami nie sposób się nudzić. Warto też podkreślić, że nie tylko matematyka wchodzi w grę, bo przecież mogą one być wykorzystane także na wielu innych przedmiotach.

Kreatywni nauczyciele na całym świecie odkrywają wciąż nowe zastosowanie dydaktyczne kości, nie tylko tych najpopularniejszych sześciościennych. Można grać w parach, w zespołach albo nawet całą klasą – wszystko zależy od pomysłu na lekcję. O tym, jak można się jednocześnie świetnie uczyć i bawić, podczas INSPIR@CJI 2016 opowiadały Anna Grzegory i Joanna Apanasewicz, przedstawicielki grupy Superbelfrzy RP i redaktorki bloga edukacyjnego Kostki na matmie.

Z kolei Joanna Palińska, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Kątach Wrocławskich, członkini Superbelfrów, przypomniała na INSPIR@CJACH 2016, że kości towarzyszą nam od wieków i zawsze cieszyły się wielką popularnością. Doskonałym pomysłem jest budowanie własnych wielościanów, które po ozdobieniu ścian mogą służyć do najróżniejszych zadań. W ten sposób uczymy się jednocześnie składać bryły i potem nimi grać. Wiele dobrych pomysłów można znaleźć na blogu Joanny Palińskiej Matematyka w podstawówce.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie