Grajmy w kości w szkole (3)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Grając w kości możemy skutecznie wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci w szkole podstawowej. Mało osób w szkole jest świadomych tego, że mamy bardzo szeroki wybór gier edukacyjnych z kośćmi. W zasadzie na zajęciach przeprowadzonych z kostkami nie sposób się nudzić. Warto też podkreślić, że nie tylko matematyka wchodzi w grę, bo przecież mogą one być wykorzystane także na wielu innych przedmiotach.

Kreatywni nauczyciele na całym świecie odkrywają wciąż nowe zastosowanie dydaktyczne kości, nie tylko tych najpopularniejszych sześciościennych. Można grać w parach, w zespołach albo nawet całą klasą – wszystko zależy od pomysłu na lekcję. O tym, jak można się jednocześnie świetnie uczyć i bawić, podczas INSPIR@CJI 2016 opowiadały Anna Grzegory i Joanna Apanasewicz, przedstawicielki grupy Superbelfrzy RP i redaktorki bloga edukacyjnego Kostki na matmie.

Z kolei Joanna Palińska, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Kątach Wrocławskich, członkini Superbelfrów, przypomniała na INSPIR@CJACH 2016, że kości towarzyszą nam od wieków i zawsze cieszyły się wielką popularnością. Doskonałym pomysłem jest budowanie własnych wielościanów, które po ozdobieniu ścian mogą służyć do najróżniejszych zadań. W ten sposób uczymy się jednocześnie składać bryły i potem nimi grać. Wiele dobrych pomysłów można znaleźć na blogu Joanny Palińskiej Matematyka w podstawówce.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie