Matematyczne spinnery

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Umiejętności matematyczne z uczniami z SPE doskonalimy w każdej sytuacji i na wiele sposobów. Bardzo często treści matematyczne są zbyt trudne i niezrozumiałe dla naszych dzieci, ponieważ są abstrakcyjne. Deficyty w zakresie logicznego myślenia dodatkowo potęgują trudności matematyczne. Dlatego warto sięgać po takie środki dydaktyczne, które nie tylko będą dostosowane do potrzeb naszych uczniów, ale przede wszystkim je zainteresują, maksymalnie zaangażują i będą atrakcyjne.

Spinnery to w ostatnim czasie jedna z ulubionych zabawek dzieci. Wskazuje się na wiele pozytywnych oddziaływań, które niosą za sobą zabawy spinnerem. Bez wątpienia możemy zaliczyć do nich relaksację, ćwiczenia w skupianiu uwagi, ćwiczenia koncentracji, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ale także usprawnianie manualne i motoryczne.

Znamy także przykłady na wykorzystywanie spinnerów w nauce logicznego myślenia, doskonaleniu umiejętności matematycznych, ortograficznych czy gramatycznych. My dzisiaj proponujemy zastosowanie spinnerów w nauczaniu matematyki, a konkretnie przy wprowadzeniu zagadnień związanych z potęgowaniem liczb. Stworzone przez nas karty pracy dotyczą ćwiczeń w odczytywaniu zapisanych przykładów potęg oraz zapisaniu działania w postaci potęgi.

Zasady gry - zastosowanie karty pracy ze spinnerem:

  1. Uczniowie dobrani w zespoły lub indywidualnie uruchamiają spinner. Odczytują wskazane przez ramiona zapisy potęg. Następnie w kolejnym ćwiczeniu dzieci mogą rozpisać jako wielokrotne mnożenie przez siebie tych liczb.
  2. Z wykorzystaniem drugiej karty pracy uczniowie odczytują zapis mnożenia liczb i zapisują go w postaci potęgi.
  3. Inne ćwiczenie może polegać na zapisaniu sumy 3 wylosowanych potęg i ich obliczeniu.

Udostępniamy Państwu trzy karty pracy, pusty szablon, który z pewnością przyda się do innych przykładów oraz karty z zapisanymi potęgami i działaniami:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie