Gra planszowa wielokrotnego użytku

fot. Karolina Gaweł

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Moi trzecioklasiści uwielbiają gry planszowe. Tworzymy więc, co chwilę nowe plansze w oparciu o różne materiały. Tym razem gra powstała na podkładkach na stół.

Na planszy zamalowałam 4 pola na zielono (start dla 4 graczy) i markerem permanentnym w dowolnych miejscach napisałam liczby od 1 do 20. Zadaniem graczy było poruszanie się po planszy zgodnie z liczbą wyrzuconych na kostce oczek i zebranie 100 punktów. Trzeba było zdobyć dokładnie taką liczbę, więc kombinowanie i wielokrotne przeliczanie niezbędne. Gdy gracz stanął na jakieś pole, zamalowywał je i stawało się one niedostępne dla innych, co dodatkowo utrudniało grę.

Po kilku rozegranych rundach wprowadziliśmy różne warunki (np. zbierz 100 punktów w 8 ruchach). Graliśmy też do 200 zebranych punktów, a także na odejmowanie - dzieci dostają 100 punktów i muszą się ich jak najszybciej pozbyć.

Dodatkowym atutem gry jest fakt, że każdy z graczy może w tej samej rundzie zbierać inną liczbę punktów (50,100,150...), co pozwala na dostosowanie jej poziomu do możliwości uczniów.

PS Gdy gra nam się znudzi, bierzemy zmywacz do paznokci, ścieramy ją i tworzymy coś nowego :)

 

Notka o autorce: Karolina Gaweł, nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr 3 w Olsztynie. Trenerka w programie Zaprogramuj Przyszłość oraz Mistrzowie Kodowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie