Gra planszowa wielokrotnego użytku

fot. Karolina Gaweł

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Moi trzecioklasiści uwielbiają gry planszowe. Tworzymy więc, co chwilę nowe plansze w oparciu o różne materiały. Tym razem gra powstała na podkładkach na stół.

Na planszy zamalowałam 4 pola na zielono (start dla 4 graczy) i markerem permanentnym w dowolnych miejscach napisałam liczby od 1 do 20. Zadaniem graczy było poruszanie się po planszy zgodnie z liczbą wyrzuconych na kostce oczek i zebranie 100 punktów. Trzeba było zdobyć dokładnie taką liczbę, więc kombinowanie i wielokrotne przeliczanie niezbędne. Gdy gracz stanął na jakieś pole, zamalowywał je i stawało się one niedostępne dla innych, co dodatkowo utrudniało grę.

Po kilku rozegranych rundach wprowadziliśmy różne warunki (np. zbierz 100 punktów w 8 ruchach). Graliśmy też do 200 zebranych punktów, a także na odejmowanie - dzieci dostają 100 punktów i muszą się ich jak najszybciej pozbyć.

Dodatkowym atutem gry jest fakt, że każdy z graczy może w tej samej rundzie zbierać inną liczbę punktów (50,100,150...), co pozwala na dostosowanie jej poziomu do możliwości uczniów.

PS Gdy gra nam się znudzi, bierzemy zmywacz do paznokci, ścieramy ją i tworzymy coś nowego :)

 

Notka o autorce: Karolina Gaweł, nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr 3 w Olsztynie. Trenerka w programie Zaprogramuj Przyszłość oraz Mistrzowie Kodowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie