Matematyczna wieża z kubków

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Działania aktywizujące i angażujące uczniów przynoszą największe efekty edukacyjne i wychowawcze. Każda kształtowana umiejętność uczniów powinna być doskonalona z wykorzystaniem aktywności i kreatywności uczniów. #Codeweek zmobilizował nas do zakodowania matematycznych, kubeczkowych wież. Na czym polegało zadanie?

Najpierw uczniowie przygotowali kubeczki z naklejonymi na nich liczbami (wyciętymi ze starych kalendarzy), a następnie przygotowałyśmy dla nich karty pracy.

Uczniowie musieli odkodować brakującą liczbę w wieży, lub ułożyć taką konstrukcję, która spełniała dany warunek lub przedstawiała wylosowaną liczbę.

Dzięki tym ćwiczeniom uczniowie aktywnie doskonalili umiejętność dodawania liczb w zakresie 5,10, 20.

Przykładowe karty pracy udostępniamy do wydruku - pobierz. Można też łatwo zmodyfikować karty i doskonalić inne umiejętności matematyczne na różne sposoby.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska jest nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkini grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Razem z Jolantą Majkowską autorka bloga specjalni.pl. Entuzjastka nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdraża elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Zamiastkserowki.edu.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie