Aktywne miesiące

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających im liczb rzymskich zamieni się we wspaniałą zabawę.

Jak zatem zagrać w miesiące? Wystarczy wydrukowana karta i spinner z zaznaczonym jednym ramieniem. Dzieci grają w parach. Po wprawieniu zabawki w ruch i wylosowaniu liczby rzymskiej, jeden uczeń podaje nazwę miesiąca, która odpowiada wylosowanej liczbie, a drugi sprawdza czy odpowiedź jest poprawna. Następnie dzieci wpisują dane w odpowiednie miejsce w dołączonej tabelce. Czynność na zmianę powtarzają tak długo, aż odgadną wszystkie miesiące.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

Kolejna propozycja to gra w BINGO. Stworzyłyśmy dwie wersje gry. Jedną planszę z nazwami miesięcy, drugą z cyframi rzymskimi. Do każdego zestawu dołączyłyśmy karty do losowania.
Na czym polegała zabawa? Nauczyciel losuje i odczytuje miesiąc, a uczniowie na planszy zaznaczają pionkiem pole z odpowiadającą mu cyfrą rzymską. Jeżeli ktoś zaznaczył błędne pole, zdejmuje pionek z planszy. Ta osoba, która pierwsza zaznaczy pięć pół w poziomie, pionie lub po skonie wygrywała zabawę.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie