Aktywne miesiące

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających im liczb rzymskich zamieni się we wspaniałą zabawę.

Jak zatem zagrać w miesiące? Wystarczy wydrukowana karta i spinner z zaznaczonym jednym ramieniem. Dzieci grają w parach. Po wprawieniu zabawki w ruch i wylosowaniu liczby rzymskiej, jeden uczeń podaje nazwę miesiąca, która odpowiada wylosowanej liczbie, a drugi sprawdza czy odpowiedź jest poprawna. Następnie dzieci wpisują dane w odpowiednie miejsce w dołączonej tabelce. Czynność na zmianę powtarzają tak długo, aż odgadną wszystkie miesiące.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

Kolejna propozycja to gra w BINGO. Stworzyłyśmy dwie wersje gry. Jedną planszę z nazwami miesięcy, drugą z cyframi rzymskimi. Do każdego zestawu dołączyłyśmy karty do losowania.
Na czym polegała zabawa? Nauczyciel losuje i odczytuje miesiąc, a uczniowie na planszy zaznaczają pionkiem pole z odpowiadającą mu cyfrą rzymską. Jeżeli ktoś zaznaczył błędne pole, zdejmuje pionek z planszy. Ta osoba, która pierwsza zaznaczy pięć pół w poziomie, pionie lub po skonie wygrywała zabawę.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie