Aktywne miesiące

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających im liczb rzymskich zamieni się we wspaniałą zabawę.

Jak zatem zagrać w miesiące? Wystarczy wydrukowana karta i spinner z zaznaczonym jednym ramieniem. Dzieci grają w parach. Po wprawieniu zabawki w ruch i wylosowaniu liczby rzymskiej, jeden uczeń podaje nazwę miesiąca, która odpowiada wylosowanej liczbie, a drugi sprawdza czy odpowiedź jest poprawna. Następnie dzieci wpisują dane w odpowiednie miejsce w dołączonej tabelce. Czynność na zmianę powtarzają tak długo, aż odgadną wszystkie miesiące.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

Kolejna propozycja to gra w BINGO. Stworzyłyśmy dwie wersje gry. Jedną planszę z nazwami miesięcy, drugą z cyframi rzymskimi. Do każdego zestawu dołączyłyśmy karty do losowania.
Na czym polegała zabawa? Nauczyciel losuje i odczytuje miesiąc, a uczniowie na planszy zaznaczają pionkiem pole z odpowiadającą mu cyfrą rzymską. Jeżeli ktoś zaznaczył błędne pole, zdejmuje pionek z planszy. Ta osoba, która pierwsza zaznaczy pięć pół w poziomie, pionie lub po skonie wygrywała zabawę.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie