Generatory do kodowania

fot. Aleksandra Schoen-Kamińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wykorzystać kodowanie podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, a nie tylko edukacji informatycznej? Pomóc nam mogą rozmaite generatory, za pomocą których stworzymy ciekawe materiały na zajęcia.

Za pomocą paru kliknięć wygenerujemy szyfry i karty pracy. Możemy w nich zawrzeć rozmaite informacje: podać temat lub cel lekcji czy napisać do wszystkich uczniów „tajemny list”, przygotować sudoku i labirynty. Uczniowie poznają rozmaite sposoby kodowania i dekodowania informacji, uczą się współpracy, kształtują logiczne myślenie i uczą się też cierpliwości. Wszystkie przekazywane i zakodowane informacje wzbudzą ciekawość dzieci i ich zaangażowanie!

Zachęcam do przejrzenia prezentacji „Generatory do kodowania”. Każda plansza dotyczy innego darmowego narzędzia, który został dokładnie opisany:

Zajęcia z generatorami kodów:

 

 

Notka o autorce: Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile, Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, w 2018 na liście STU SPRUC, prowadzi blogi Klikankowo, Tableuczek, Klik TiK, członkini grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu ZamiastKserówki.edu.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie